کد خبر: 1006739
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
زالی:
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: وجود موارد جدید بستری در بیمارستان‌های استان تهران نشان دهنده شکننده بودن وضعیت کنترل کرونا در تهران است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران درباره وضعیت کرونا در استان تهران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۳ بیمار در بخش‌های عادی و ۵۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان تهران با تشخیص کرونا بستری شدند.

وی تعداد بیماران مرخص شده از بیمارستان‌های استان را در طول ۲۴ ساعت گذشته را ۱۹۵ نفر عنوان کرد و گفت: از مجموع مراجعان به بخش‌های بهداشتی و درمانی، ۱۲ درصد نیاز به بستری داشته‌اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بستری شده از مجموع مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی را عدد قابل تأملی عنوان کرد و گفت: البته در روز‌های آینده باید نسبت به این عدد تحلیل بیشتری داشته باشیم.

زالی افزود: وجود موارد جدید بستری در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های استان نشان دهنده شکننده بودن وضعیت کنترل کرونا در تهران است و وجود موارد جدید بستری در بیمارستان‌ها به معنای حضور بیماری در سطح شهر است.

وی ادامه داد: با توجه به بازگشایی‌های متعدد و مکرر در روز‌های اخیر، شهروندان باید توجه ویژه‌تری نسبت به موضوع کرونا داشته باشند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران هشدار داد: متأسفانه در روز‌های اخیر به شکل فزاینده‌ای در سطح شهر در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اختلال ایجاد شده است.

زالی افزود: مجددا تأکید ما در به ویژه به گروه‌های پرمخاطره عدم حضور غیر ضروری‌تر سطح شهر است و در مواردی هم که افراد برای مسائل معیشتی در سطح شهر حضور می‌یابند با رعایت حداقل‌های موارد بهداشتی می‌توانند سلامت خود و مراجعان را تضمین کنند.

وی تأکید کرد: متاسفانه در روز‌های اخیر به شکل فزاینده‌ای در سطح شهر در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اختلال ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در فضا‌های عمومی و محیط‌های کسب و کار به شکل محسوسی کاهش یافته است، گفت: به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم در ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با حضور نهاد‌های نظارتی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف تهران و معاونان بهداشتی نشستی برگزار شود و تیم‌های نظارتی مجدد شکل بگیرند.

فرمامده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران یادآور شد: با توجه به گستردگی بسیار وسیع در تهران، حتی اگر همه تیم‌های نظارتی هم بسیج شوند، ممکن است به صورت کامل پوشش داده نشود؛ طبیعتا خود مردم و اهالی کسب و کار باید با توجه به شرایط در رعایت نکات بهداشتی رعایت کنند.

زالی گفت: وقتی فردی به یک محل کسب و کار به عنوان مشتری مراجعه می‌کند، اگر هم که مبتلا به بیماری نشود ممکن است به عنوان یک ناقل در سطح شهر تردد کند و هنگام بازگشت نزد خانواده نیز، افراد خانواده را مبتلا کند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار