کد خبر: 1006727
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی، فرش دستباف، احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور از قرار گرفتن کاروانسرای «گویجه بل» آذربایجان شرقی در فهرست واگذاری‌های این صندوق خبر داد.

هادی میرزایی  در بازدید از کاروانسرای تاریخی «گویجه بل» در شهرستان هریس با اشاره به اینکه مذاکرات مهمی با سرمایه گذاران بخش خصوصی در ارتباط با این مکان تاریخی انجام شده است، افزود: با توجه به ظرفیت صندوق احیا در شناسایی سرمایه گذاران مجرب، بازدیدهای متعددی توسط چندین سرمایه گذار شاخص از این کاروانسرا به عمل آمده است تا در بهترین شرایط واگذار شود.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم بومی منطقه و مسئولان آذربایجان شرقی در اسرع وقت واگذاری بناب مزبور به بخش خصوصی محقق شده و در اولین مزایده صندوق احیا ارایه شود.

میرزایی، هدف گذاری صندوق احیا را واگذاری به حق و بهره برداری متناسب با شان و اصالت بناهای تاریخی بیان و اضافه کرد: در این راستا بخشی از این هدف به حفظ گذرگاه ها و کاروانسراها اختصاص دارد و کاروانسرای گویجه بل که در مسیر شمالی گردشگری آذربایجان شرقی واقع شده است، در دستور کار این صندوق قرار دارد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی کاروانسراهای تاریخی متعددی در مسیر شمالی گردشگری خود دارد، ادامه داد: در این مسیر تاریخی به ترتیب کاروانسراهای گویجه بل، جانانلو، مجموعه کردشت، خواجه نظر و یام قرار دارند که اگر این بناهای تاریخی را بتوانیم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در اسرع وقت مرمت، احیا و مورد بهره برداری قرار دهیم، می توان خدمات بین راهی و تفرجگاهی را در قالب استانداردهای ایستگاه های بین راهی کشور ایجاد کرده تا این محور به حداکثر بازدهی خود برسد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، به اتمام ۸۰ درصدی مرمت کاروانسرای گویجه بل اشاره کرد و گفت: بخش عمده مرمت این بنا به اتمام رسیده و بخش باقی مانده نیز پس از واگذاری به بخش خصوصی به اتمام خواهد رسید.

میرزایی افزود: این کاروانسرا تنها بخشی از زیرساخت های یک توقفگاه را تامین می کند و نیازمند احداث میان افزاها در خدمات جنبی است که در طراحی شورای فنی لحاظ خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر