کد خبر: 1006598
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
امام جمعه کرج :
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: آمریکا به‌جای دخالت در امور کشورها به مسایل داخلی خود اعم از فقر و بی‌عدالتی و نژادپرستی و فروپاشی اخلاقی و خانوادگی و شکاف طبقاتی بپردازد.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه مکتوب نماز جمعه این هفته شهرستان کرج افزود: دراین روزها و اتفاقاتی که در آمریکا می‌افتد به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از ابزار رسانه افکار عمومی را به دست می‌گیرند و هدایت می‌کنند.

وی ادامه داد: می‌بینید اخبار این جنبش بزرگ ضد نظام سرمایه‌داری و نژادپرستی که در آمریکا و بعضی کشورهای جهان شروع‌شده را مسکوت گذاشته و با گزارش‌های کمرنگ و بی‌اهمیت سعی می‌کنند افکار عمومی را منحرف کرده و نشانی غلط بدهند و خود را از بحرانی که با آن مواجه هستند نجات بدهند و از این‌ها بدبخت‌تر بعضی جریانات داخلی و افراد همفکر آمریکا هستند که با جریان استکبار همراهی می‌کنند.

امام جمعه کرج گفت: جامعه آمریکا از بدو تأسیس از تبعیض نژادی بهخصوص علیه سیاه‏پوستان رنج می‏برد.سیاه‌پوستان آمریکا به خاطر سیاست‌های نژادپرستانه‌ی دولتی که مدعی حقوق بشر و آزادی‌های اجتماعی در دنیاست دائماً محروم بوده‌اند.

وی اظهار داشت: هنوز در این کشور مدارسی هستند که کودکان سیاه‏پوست را ثبت‌نام نمی‌کنند و همیشه پلیس آمریکا با سه ویژگی زور، خشونت و سرکوب که دارد به‌جای اینکه حافظ امنیت جامعه‌اش باشد، به کانون سلب امنیت فیزیکی و روانی جامعه‌اش تبدیل‌شده است.

وی معتقد است که در آمریکا عدالت اجتماعی وجود ندارد چون فاصله طبقاتی، توزیع ثروت و خدمات بر اساس نژاد و رنگ پوست صورت می‏پذیرد. سفیدپوست‏ بودن به‌خودی‌خود عاملی برای برخورداری هرچه بهتر از امکانات است و سیاه‌پوست یا سرخ‌پوست بودن دلیل موجهی برای فقیر و محروم بودن از امکانات تلقی می‏شود لذا فقر و نابرابری فقط یک مسئله اقتصادی صرف نیست بلکه یک موضوع سیاسی، فرهنگی است.

 

تولید علم بهترین راه مبارزه با استکبار و صهیونیست‌ است

 

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ۲۵ شوال روز شهادت مولانا جعفر بن محمدالصادق (ع) و تسلیت این روز گفت: مطالعه فرازهای مختلف زندگانی امام صادق (ع) ما را به این سمت هدایت می‌کند که امروز با تاسی به روش فرهنگی و علمی حضرت، بهترین و کارآمدترین راه مبارزه با مستکبرین عالم و صهیونیست‌های پلید که رهبر معظم انقلاب هم بر آن اصرار دارند و تاکید می‌کنند، تولید علم و پیشرفت‌های علمی در همه زمینه‌های موردنیاز کشور و بشر است.

وی افزود: دوران امامت حضرت درست بعد از فتوحات اسلامی و گرویدن تعداد زیادی از ملیت‌های مختلف به اسلام واقع شد.

وی گفت: این تازه‌مسلمانان، علوم و فنون مختلفی که در اختیار ملت‌های متمدن و بزرگ آن دوره مثل ایران، روم و هند بود را وارد دنیای اسلام کردند و درنتیجه بازار عقاید و آراء گوناگون گسترش پیدا کرد و هر گروه با فعالیت فرهنگی به تبلیغ عقیده‌اش می‌پرداخت و برای خود، یار جمع می‌کرد.

وی افزود: اوضاع سیاسی هم به‌شدت غبارآلود بود و مردم مسلمان نمی‏توانستند واقعیت‌ها را به‌خوبی درک کنند و شایستگی و یا عدم لیاقت حکّام را تشخیص دهند.

امام جمعه کرج گفت: امام صادق (ع) در حقیقت باید دو انحراف اصلی را در جامعه اسلامی اصلاح می‌کردند. اول آنکه انحراف سیاسی و حکومتی که سران آن حکام و دولتمردان جائر اموی و عباسی بودند، دوم آنکه انحراف اعتقادی و فکری که از انحراف اولی خطرناک‏تر بود و مردم را به سمت نابودی و انحطاط هدایت می‌کرد.نماینده ولی فقیه دراستان البرز یاد آورشد: یکی از بشارت‌هایی که امام صادق (ع)

 مکرر به آن اشاره فرموده‌اند و در بیاناتشان به آن تصریح دارند و مژده تحقق آن را داده‌اند، اعتقاد و انتظار تشکیل حکومت جهانی ‏حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه است.

 

مدیریت جهادی نیاز امروز جامعه است

 

وی گفت: ۲۷ خرداد سال ۱۳۵۸ حضرت امام برای تثبیت و تقویت آرمان‌های انقلاب و تحقق خارجی شعارهای انقلاب، فرمان مبارکی صادر کردند که منشاء برکات بی‏شمار و ماندگارِ انسانی، تربیتی، فرهنگی و عمرانی برای کشور و انقلاب شد و آن تشکیل جهاد سازندگی بود.

وی افزود: اگرچه بعدها به تذکرات رهبر معظم انقلاب توجه نکردند و در دولت این نهاد انقلابی را با انبوهی از تجربیات راهبردی، باعجله و خیلی مبهم منحل کردند و به باغداری، دامداری، منابع طبیعی و محیط‌زیست، خسارت‌هایی زده شد و به فرموده حضرت آقا خسارتی بزرگ و ضرری متراکم را به کشور و نظام و انقلاب وارد کردند.

امام جمعه کرج افزود: به‌هرتقدیر جهاد سازندگی الگویی تازه در حکومت کردن و خدمتگزاری خالصانه، که همان مدیریت جهادی است را ارایه داد و شاید بتوان گفت که در طول این چهل سال تعداد زیادی از مدیران مختلف نظام، از تربیت‌شده‌های جهاد هستند.

حسینی همدانی اظهار داشت: البته امروز با الگو گرفتن و استفاده از تجربیات همان دوران، حرکت‌های زیبا و به‌یادماندنی از گروه‌های جهادی مختلف تحقق پیدا می‌کند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

الزامات مدیریت جهادی

 

وی ادامه داد: یکی از عوامل موثر در تقویت روحیه و ایجاد انگیزه در بین مدیران برای انجام بهتر ماموریت‌ها، ارتباط صمیمی و منطقی با آنان است که نتیجه چنین رفتاری، رشد حداکثری و پیشرفت است. یعنی مدیر جهادی هرگز گفتمان غیرمنطقی، تحکمی و تحقیرآمیز که ایجاد کینه و دشمنی می‌کند را با همکاران خود ندارد.

آیت الله حسینی همدانی افزود: گاهی دیده می‌شود از مدیری مدت‌ها خبری نیست و مردم هم با او نمی‌توانند تماس داشته باشند و برای خودش حریم و حاجب درست کرده است.

وی تصریح کرد: این نوع رفتار، با مدیریت جهادی در تضاد است. آیت الله حسینی همدانی ادامه داد: کسی که سعه‌صدر ندارد چگونه می‌تواند از عدالت پاسداری کند و حق را نگهداری کند و برای مردم بی‌منت کار کند.

وی افزود: مدیر جهادی دائما بر محدوده‌ی ماموریتی خود و عوامل اجرایی، مدیران عالی و میانی، نظارت، کنترل و بازرسی دارد. با اصل امربه‌معروف و نهی از منکر، امور را اصلاح و از انواع مفاسد (اداری، مالی، اجتماعی) جلوگیری می‌کند.

 نماینده ولی فقیه دراستان البرز گفت: نکته مهم دیگری که در مدیریت جهادی موردتوجه است، گزینش افراد شایسته برای تصدی امور و عزل افراد نالایق است.

وی اضافه کرد: متاسفانه می‌بینیم افراد نالایق و بی‌مسوولیت، افرادی که صلاحیت لازم را ندارند و دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی آنان را رد کرده‌اند اما باز به کار گرفته می شوند.

 

تخلف در بعضی شهرهای استان البرز کاملا مشهود است

 

نماینده ولی فقیه دراستان البرز تاکید کرد: باید جلوی فساد را گرفت و اگر درجایی زمینه‌ای فراهم می‌شود به‌سرعت برطرف شود.

وی گفت: متاسفانه در امور مربوط به اداره شهر، این‌گونه مسایل فراوان است مثل ساخت‌وسازهای غیرمجاز که لازم است طرح تفصیلی را بررسی مجدد و طبق قانون عمل کنند.

امام جمعه کرج افزود: تخلف در بعضی مناطق شهرهای استان کاملا مشهود است که همه این‌ها به ضرر مردم و حقوق شهروندی است.

وی گفت: یکی از اموری که زمینه فساد اخلاقی و اجتماعی را گسترش می‌دهد تغییر بافت روستایی و آن صفا و صمیمیتی است که در آنجا وجود دارد. که متاسفانه عده‌ای سودجو باقیمت‌های گول زننده اقدام به از بین بردن فضای روستایی رادارند که مدتی است در استان به‌عناوین‌ مختلف دیده می‌شود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: بگذارید روستا روستا بماند اما امکانات و رفاهیات آن را زیاد کنید نه اینکه با عناوین ظاهری بافت آن را از بین ببرید و آن را مبتذل کنید.

وی اظهار داشت: وقتی می‌بینیم تردد بیش‌از اندازه ماشین‌هایی با نمره سفارت‌های خارجی در ایام هفته آن‌هم در غیر حوزه ماموریتی در باغ‌ها و ویلاها زیاد شده نگرانی ما بیشتر می‌شود، که از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم با جدیت بیشتری به این امر توجه کنند.به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسوولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار