کد خبر: 1006554
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی مطرح کرد:
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این استان با ۱۲۶ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم یکی از مهمترین قطب‌های تولید این محصول راهبردی در کشور است.

حمید حاجی‌نژاد افزود: با توجه به گرایش کشاورزان به کاشت محصولات کم‌آب طلب و تغییر الگوی کشت به سوی باغبانی، طی پنج سال اخیر سطح زیر کشت گندم در خراسان رضوی تا هفت درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: با وجود کاهش سطح زیر کشت گندم در این استان، بهره‌گیری از ارقام مناسب بذر برای تولید این محصول موجب افزایش عملکرد گندم در مزارع استان شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر ۷۳۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و روانه مراکز نگهداری این محصول شود.

وی افزود: برداشت گندم از کشتزارهای خراسان رضوی از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده و تا اول مرداد ماه ادامه دارد.
حاجی‌نژاد ادامه داد: بارش‌های بهاری در سال زراعی جاری باعث عملکرد مناسب در مزارع کشت غلات این شهرستان شده است.

وی گفت: طی ۶ ماه نخست سال زراعی جاری از ابتدای مهر تا پایان اسفند ماه پارسال ۱۳۰ میلیمتر بارندگی در خراسان رضوی به ثبت رسید در حالی که میزان بارش طی ۲ ماه نخست امسال ۱۶۵ میلیمتر بود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: میزان بارش‌های اخیر در خراسان رضوی نسبت به دوره آماری ۵۰ درصد افزایش و در مقایسه با پارسال چهار درصد بیشتر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار