کد خبر: 1006458
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
عضو ارشد جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین، اقدام آمریکا در تحریم مقامات دیوان کیفری بین‌المللی را پوششی برای جنایت‌های تل‌آویو علیه ملت فلسطین و کشور‌های اسلامی دانست.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «یوسف الحساینه» عضو دفتر سیاسی جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین در واکنش به اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای تحریم مقامات دیوان کیفری بین‌المللی، گفت این اقدام پوششی برای جنایت‌های تل‌آویو علیه فلسطینیان است.

این اظهارات پس از آن مطرح شده که ترامپ روز پنجشنبه با امضای یک فرمان اجرایی مجوز اعمال تحریم علیه «دیوان کیفری بین‌المللی» را صادر کرد.

عضو جهاد در این خصوص گفت که این اقدام دونالد ترامپ در حمایت از رژیم صهیونیستی صورت گرفته است تا این رژیم به نقض قوانین و منشور سازمان ملل متحد ادامه دهد.

الحساینه همچنین گفت که آمریکا با این اقدام پوششی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است تا جنایت‌های بیشتری علیه ملت فلسطین و دیگر ملت‌های کشور‌های عربی و اسلام مرتکب شود.

یوسف الحساینه در ادامه گفت که دولت ترامپ با موضع خصمانه خود علیه دیوان بین‌المللی کیفری و تمام سازمان‌هایی که از مظلومان حمایت می‌کنند، تأکید دارد که جامعه بین‌الملل و مردم جهان برایش اهمیتی ندارند.

وی تأکید کرد که ادامه تردید جامعه جهانی به عدم پاسخگویی به اقدامات خصمانه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بیانگر سقوط نظام اخلاق بین‌المللی و همچنین نشانگر سرفرود آوردن در برابر سلطه آمریکایی-صهیونیستی است.

عضو جهاد اسلامی در پایان از دیوان کیفری بین‌المللی خواست که برای مقابله با اهانت‌های پی‌در‌پی آمریکا و رژیم صهیونیستی به این دیوان و قضات آن، موضعی عملی اتخاذ کند.

رسانه‌ها در این خصوص گزارش دادند که ترامپ این مجوز را به دلیل تحقیقات این دیوان درباره جرائم آمریکا در افغانستان اعمال کرده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار