کد خبر: 1006435
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی پس از رفع محدودیت موقت پروازی به دلیل کرونا به کشور فرانسه یا اوکراین ارسال خواهد شد.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رضا جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در برنامه شبکه خبر با بیان اینکه طبق قوانین و مقررات هوانوردی بین الملل بررسی سانحه هواپیمایی سانحه دیده اوکراینی جزو وظایف تیم بررسی تیم ایران است گفت: در گذشته هم اعلام شده بود در صورتی که امکان بازخوانی جعبه cvr که مکالمات خلبان و اطلاعات موتور در آنجا قرار دارد نباشد جعبه سیاه به کشور دیگری ارسال می‌شود.

او تصریح کرد: اگر در ایران امکان بازخوانی وجود داشت جعبه سیاه توسط مسئولان بازرسی ایران با حضور بازرسان کشور‌های ذی نفع بازخوانی می‌شود.

جعفر زاده تاکید کرد: اگر جعبه سیاه در ایران بازخوانی نشود به کشور‌های ذی نفع از جمله اوکراین یا فرانسه با حضور نمایندگانی از تبم بررسی سانحه فرستاده می‌شود.

او بیان کرد: دعوت از نمایندگان برای بازخوانی و یا ارسال آن به کشور‌های ذی نفع صورت گرفته و مقرر شده در اوکراین یا فرانسه بازخوانی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و توقف پرواز‌ها شرایط برای ارسال جعبه سیاه فراهم نشد، اما ایران آمادگی برای ارسال جعبه سیاه را دارد که البته بررسی این جعبه سیاه باید با حضور نمایندگان تیم بررسی سوانح ایران انجام شود.

جعفر زاده تاکید کرد: از بین اوکراین و فرانسه هر جا که شرایط دقیق‌تر و بهتر برای بازخوانی وجود داشته باشد جعبه سیاه به آنجا ارسال خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: در صورتی که شرایط پرواز فراهم شود جعبه سیاه ارسال خواهد شد. اما هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار