کد خبر: 1006337
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز گذشته ۳۵ هزار و ۵۵۹ واحد رشد کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش فارس، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز گذشته ۳۵ هزار و ۵۵۹ واحد رشد کرد و به رقم یک‌میلیون و ۱۵۳‌هزار و ۶۷۷ واحد رسید.

معامله‌گران بورس تهران و فرابورس ایران بیش از ۱۵‌هزار و ۲۲۱‌میلیارد تومان داد و ستد کردند. همچنین ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴‌هزار و ۳۲۲ تریلیون تومان رسید. کارشناسان عمده دلیل رشد شاخص بورس را سرازیر شدن نقدینگی سرگردان بازار به سمت بورس می‌دانند که حجم نقدینگی در کشور به بیش از ۲‌هزار و ۶۰۰‌هزار‌میلیارد تومان رسیده و به خاطر اینکه بازار‌های موازی مانند مسکن، املاک و خودرو با رکود مواجه است، به ناچار پول‌های مردم به سمت بورس حرکت کرده است که امید می‌رود بخشی از این پول به سمت بازار حقیقی و تولید سوق داده شود.

همچنین دولت در راستای عمق بخشیدن به بازار سرمایه قصد دارد، سهام خود در شرکت‌های دولتی را به صورت ای‌تی‌اف و صندوق‌های قابل معامله بورسی ارائه کند. از طرفی، دولت از شرکت‌های بزرگ خواسته است با فراهم شدن شرایط رونق در بورس، نسبت به حضور این شرکت‌ها در بازار سرمایه و عرضه اولیه اقدام کنند.

در فرابورس ایران شاخص کل در معاملات ۳۰۵ واحد رشد کرده و به رقم ۱۲‌هزار و ۸۷۰ واحد رسید. همچنین ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۸۴۵‌هزار‌میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران دیروز بیش از ۶/ ۲ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۶۴۸‌هزار نوبت معامله و به ارزش ۴‌هزار و ۷۰۸‌میلیارد تومان داد و ستد کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار