کد خبر: 1006335
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
وزیر آموزش و پرورش در تجلیل از محمدرضا حافظی گفت: همه می‌توانند با اهدای یک آجر خیر مدرسه‌ساز شوند. در اولین سالگرد درگذشت محمدرضا حافظی، خیر مدرسه‌ساز که چندهزار کلاس درس ساخته و اهدا کرده‌بود، بسیاری از مسئولان شرکت کردند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محسن حاجی‌میرزایی در این مراسم گفت: تمام کسانی که در مسیر آموختن انسان گام بر می‌دارند، در مسیر سنت الهی قدم بر می‌دارند. وی با بیان اینکه مدرسه کانون یادگیری است، افزود: مدرسه تنها یک ساختمان نیست و خیر مدرسه‌ساز تنها کسی نیست که مدرسه می‌سازد، بلکه آینده می‌سازد و در این میدان گام بر می‌دارد. حاجی‌میرزایی اضافه کرد: بنیانی که اوج می‌گیرد با نیت خیر ساخته شده‌است و اگر روز‌به‌روز وسیع‌تر شده‌است یعنی درست بنیان نهاده شده‌است؛ آقای حافظی بنیان سنجیده‌ای گذاشت و برکات او همیشه استوار خواهد بود. وی تصریح کرد: نیاز به فرهنگ مشارکت مردم در ساخت مدرسه بیش از نیاز به مدرسه است و نیازمند این هستیم که این جریان گسترش پیدا کند و همه جامعه را در بر گیرد؛ امسال طرحی را آغاز کردیم که هر کسی بتواند با یک آجر در ساخت مدرسه مشارکت کند و امیدوارم این حرکت فراگیر شود.

محمدباقر نوبخت هم در مراسم سالگرد محمدرضا حافظی اظهار کرد: مرحوم حافظی و خیرین در طول سال‌های گذشته توانستند منشأ فراوانی از عرضه فضا‌های آموزشی شوند؛ گزارشی از سال ۵۷ تا ۹۸ و از سال ۷۸ تا ۹۸ دارم، بیش از ۱۲۳ هزار کلاس درس در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت. نوبخت گفت: مرحوم حافظی نه‌تن‌ها در جمع خیرین تأثیرگذار بود، بلکه در سازمان برنامه و بودجه هم تأثیر داشت به طوری که در سال اول کار بنده در این سازمان ردیف مشارکت دولت در پروژه‌های خیرین در بودجه ۴۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۲۳۵۰ میلیارد تومان رسید.

مهراله رخشانی‌مهر، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: احساس مسئولیت و دردمندی دکتر حافظی موجب شد که او به ساخت یک مدرسه بسنده نکند. گویی راه را پیدا کرده‌بود، او همزمان با افزایش نیاز‌های کشور به مدارس جدید، در کنار آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس اقدام به تأسیس نهاد مردمی خیرین مدرسه‌ساز کرد و برای نخستین‌بار در سطح کشور جامعه خیرین مدرسه‌ساز را شکل داد که تشکیل این نهاد مقدس، مدرسه‌سازی را دستخوش تغییر و تحول جدی کرد.

رخشانی‌مهر با اشاره به دستاورد‌های تأسیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز افزود: اگر نبود نهاد خیرین مدرسه‌ساز، امروز درصد زیادی از مدارس کشورمان چند شیفته بود. از مجموع۵۳۰ هزار کلاس درس موجود در کشور، تاکنون حدود ۱۳۰ هزار کلاس درس به همت خیرین ساخته شده‌است که اگر قرار بود این حجم از مدارس و کلاس‌های درس را دولت به تنهایی احداث کند، به طور قطع هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت، بنابراین یکی از دستاورد‌های فعالیت خیرین مشارکت اقتصادی در کمک به دستگاه تعلیم و تربیت بوده‌است.

وی افزود: دستاورد دیگر شکل‌گیری این نهاد، تأثیرگذاری فرهنگی این نهاد است. تاکنون بیش از ۳۰ هزار خیر حقیقی و حقوقی شناسایی و جذب شده‌اند که ۶ هزار نفر از آنان به عنوان خیرین حقوقی شامل نهاد‌های حقوقی، بنیاد‌ها و خیریه‌ها بودند. بدون تردید شناسایی و جذب این تعداد خیرین مدرسه‌ساز بیانگر آن است که جامعه نوعدوست ایرانی دغدغه آینده و تأمین فضای آینده‌سازان کشورمان را دارد و این سرمایه کم نظیر یک سرمایه اجتماعی ارزشمند به شمار می‌آید که آینده کشورمان را در این بخش تضمین می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار