کد خبر: 1006298
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
در این دنیای آشفته مگر چیزی به غیر از کرونا اهمیت دارند؟ اما با وجود اهمیت این مسئله جهانی برخی از شهر‌ها همچنان گران هستند، اما نه گران از لحاظ مثبت.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از timeout، جهان در سال ۲۰۲۰ متاثر از اوضاع آشفته سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است. اما با این حال هنگ کنگ در طوفان تمامی حوادث همچنان جایگاه خود را به عنوان گران‌ترین شهر جهان ثبت کرده است. این شهر در سال جاری صحنه زد و خورد‌های حاصل از شورش‌های داخلی بود. هزینه‌های زندگی در این شهر بسیار بالاست و مهاجران عاصی شده اند و حتی بسیاری از آن‌ها مجبور به ترک این شهر و مهاجرت به نقاط دیگر جهان و یا بازگشت به وطن هایشان شده اند. در رده دوم گران‌ترین شهر‌های جهان عشق آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد. عشق آباد به شدت تحت تاثیر بحران اقتصادی دارد که به خصوص بر روی قیمت مسکن تاثیر گذاشته است.

در رده سوم گران‌ترین شهر‌ها پایتخت ژاپن قرار دارد. توکیو شهر بسیار گرانی است که هزینه‌های بسیار بالایی برای یک مهاجر دارد. این شهر سال گذشته در رده دوم گران‌ترین شهر‌ها قرار داشت.

اما در ادامه فهرست گران‌ترین شهر‌های دنیا سنگاپور، نیویورک، شانگ‌های و پکن در رده‌های چهارم تا هفتم قرار دارند. در میان شهر‌های گران هم اروپایی‌ها در میان فهرست ۱۰ شهر گران قرار گرفته اند. زوریخ نخستین شهر اروپایی بسیار گران قیمت به شمار می‌رود که در فهرست جهانی هشتم است. بعد از آن دو شهر دیگر ژنو یعنی برن و ژنو قرار دارند.

لس آنجس، لندن، دبی، میامی، انجامنا (پایتخت کشور آفریقایی چاد) شنزن و لاگوس نیز در این فهرست در رده‌های بعدی قرار گرفته اند.

معیار شناسایی گران‌ترین شهر‌های جهان قیمت مسکن و هزینه‌های مربوط به غذا، سیگار، الکل، قیمت لوازم خانگی، لباس، کفش، خدمات خانگی، بهداشت و سلامت، حمل و نقل و تفریح و سرگمی از دیگر معیار‌های شناسایی گران‌ترین شهر‌های جهان است.

فهرست گران‌ترین شهر‌های جهان:

۱-هنگ کنگ

۲-عشق آباد، ترکمنستان

۳-توکیو، ژاپن

۴- زوریخ، سوئیس

۵-سنگاپور

۶-نیویورک، آمریکا

۷-شانگهای، چین

۸-برن، سوئیس

۹-ژنو، سوئیس

۱۰-پکن، چین

در مقابل گران‌ترین شهر‌ها ارزان‌ترین‌ها قرار دارند، یعنی جایی که پول کمترین ارزش را دارد و هزینه‌های زندگی نیز پایین است، اما در مقابل مردم درآمد بسیار کمی دارند. این شهر‌ها تاشکند پایتخت ازبکستان، ویندهوئک در نامیبیا و تونس هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار