کد خبر: 1006268
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
روحانی:
رئیس جمهور گفت: فشار زیادی در این چهار ماه از لحاظ اقتصادی بر زندگی مردم بوده است، اما در مقایسه با کشور‌هایی که دچار فشار تحریم نبودند تاب آوری آن‌ها زبانزد است و در تاریخ ما ثبت خواهد شد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه ۲۱ خرداد) در جلسه هیات دولت گفت: در این چهار ماه فشار زیادی از لحاظ اقتصادی بر زندگی مردم ما وارد شده است، اما در مقایسه با کشور‌هایی که دچار فشار تحریم نبودند تاب آوری مردم ما زبانزد است و در تاریخ ما ثبت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مساله سلامت مساله اول ما است اظهار داشت: به‌دلیل بازگشایی‌هایی که در دوماه گذشته انجام شد، مردم باید با احتیاط و خودمراقبتی، مبارزه خود را با این ویروس ادامه دهند.

رئیس جمهور با بیان اینکه الحمدالله به مهار کرونا در کشور، به استثنای چند استان رسیده‌ایم، تصریح کرد: در این چند استان هم تلاش مضاعف دارد انجام می‌گیرد تا تا از شرایط قرمز خارج شوند و شرایط مناسبی برای مردم به وجود بیاید.

وی با تشکر از اقدامات همه کارکنان سلامت گفت: روشن است که نه کرونا پایان یافته و نه تابستان و گرمای هوا می‌تواند نسبت به این ویروس تاثیرگذار باشد؛ ضرورت دارد دستگاه‌های نظارتی ما نظارت کنند. وزارتخانه‌های کشور، بهداشت و درمان، صمت، دادگستری و اصناف به این نکته دقت داشته باشند که بازگشایی‌ها در کشور از آغاز مشروط به این بوده که همه مردم به دستورالعمل‌ها توجه کنند.

رئیس جمهور، افزایش بیماران کرونایی در هفته‌های اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: یک بخش این موضوع، ناشی از این است که ما تست‌های آزمایشگاهی را اضافه کرده‌ایم. امروز تست زیادی در کشور انجام می‌گیرد، وقتی تست بیشتری انجام می‌شود به طور طبیعی شناسایی بیمار هم بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: این اتفاق جنبه منفی ندارد، مردم ما نگران نباشند. وقتی زودتر تشخیص می‌دهیم آن وقت دیگر بیمار به مرحله بستری نمی‌رسد و با توصیه‌هایی که انجام می‌گیرد معمولاً بیماران سرپایی خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه خوشبختانه توانمندی وزارت بهداشت و درمان همچنان بسیار بالاتر از فشار این ویروس است، تصریح کرد: ما در شرایط فعلی به غیر از بخش تحول سلامت کار‌های دیگری هم داریم انجام می‌دهیم. یعنی برای یافتن واکسن این ویروس و همچنین برای نیازمندی‌هایی که کشور از لحاظ بهداشت و درمان دارد بخش‌های تولیدی ما مخصوصاً در بخش‌های دانش‌بنیان تلاش‌های بسیار خوبی انجام دادند و ما در این زمینه حتی به برخی بخش‌ها صادر می‌کنیم.

رئیس جمهور افزود: در ارتباط‌های تلفنی که با برخی از سران کشور‌ها داریم، آن‌ها متقاضی محصولات بهداشتی ما هستند.

رئیس قوه مجریه با اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: آمریکا به برخی کشور‌ها برای همکاری با ما فشار آورده است. با این وضعیت در سال ۹۸ کرونا هم اضافه شد. درآمد ما ۵۰ میلیارد دلار کاهش یافته یعنی ۸۷۰ هزار میلیارد (تومان) که دو برابر بودجه پارسال است. مردم ما میبینند در این شرایط سخت همه توان خود را برای تولید بکار خواهیم بست.

وی با تاکید بر اینکه باید سبک زندگی خود را برای مدتی تغییر دهیم، بیان داشت: در این شرایط کرونایی دولت الکترونیک را باید با سرعت جلو ببریم. سبک زندگی را که می‌گوییم تغییر دهیم فقط دست ندادن نیست، بلکه باید کالا را در فضای مجازی به مردم عرضه کنیم.

رئیس جمهور در مورد مشکل مردم در بحث مسکن گفت: امروز شرایط، اجاره و قیمت مسکن با شاخص‌های اقتصادی ما منطبق نیست. یک حرکتی دارد به مردم مستاجر و کسانی که قصد خرید را دارند فشار می‌آورد به همین دلیل در دولت این دستور را دادم وزیر مسکن، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی زیر نظر معاون اول رئیس جمهور این موضوع را مورد نظر قرار دهند تا بتوانیم این فشاری که امروز بر مردم است را کاهش دهیم.

روحانی در مورد مسائل امروز آمریکا بیان داشت: دولت امریکا دولت بی اعتبار بوده بی اعتبار‌تر هم شد. در زمینه مبارزه با ویروس کرونا بدترین کشور در جهان ایالات متحده آمریکا بوده است و نشان داده مدیریت لازم برای اداره این کشور بزرگ را ندارند.

وی با اشاره به سیاست آمریکا برای پا روی گردن گذاشتن کشور‌ها و ملت‌ها گفت: این پا گذاشتن روی گردن دیگران سیاست یک دولت نیست بلکه سیاست آمریکا است. آمریکا هنوز هم دارد توطئه می‌کند و در مهرماه که تحریم‌های تسلیحاتی ایران پایان می‌یابد دارد از الان قطعنامه تنظیم می‌کند. ما قدرت دفاعیمان را توسعه خواهیم داد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار