کد خبر: 1006207
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
زینب میرآخوری
سیما سادات لاری با حکم سعید نمکی، وزیر بهداشت با حفظ سمت به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت منصوب شد! این خبری بود که روز گذشته با وجود خبر تصویب اعتبار‌نامه تاجگردون آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت.

این در حالی است که پیش از این حکم و با شیوع کرونا در کشور، سبب شد تا کیانوش جهانپور که مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت نیز است، به عنوان سخنگو انجام وظیفه کند. با این حال، سعید نمکی روز گذشته در حکم سیما سادات لاری نکته حائز اهمیتی را عنوان کرد که با توجه به آن اینطور برداشت می‌شود که فعالیت‌های کیانوش جهانپور در شبکه‌های اجتماعی عامل اصلی برای از دست دادن سمت سخنگویی بوده‌است.

نمکی در این حکم تأکید کرده‌است: «از آنجا که هرگونه اظهارنظر سخنگو، دیدگاه رسمی دستگاه و وزیر مربوطه تلقی می‌شود، بنابراین قبل از طرح موارد در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ضروری‌است هم آهنگی لازم با اینجانب به عمل آید.»

مروری بر فعالیت‌های جهانپور به خصوص از زمان شیوع کرونا در کشور تاکنون نشان می‌دهد وی یکی از فعال‌ترین مسئولان نظام سلامت درباره کرونا در شبکه‌های اجتماعی بوده‌است. تا جایی که حضور وی در کنار مشاور رسانه‌ای وزارت بهداشت در شبکه اجتماعی توییتر عاملی مؤثر در مقابله با دروغ‌پراکنی‌ها و تشویش اذهان عمومی توسط رسانه‌های معاند بود.

نباید فراموش کنیم که طی اسفند و فروردین ماه رسانه‌هایی، چون بی‌بی‌سی تمرکز ویژه‌ای را برای بحرانی نشان دادن شرایط ایران در مواجهه با کرونا داشتند. در کنار بی‌بی‌سی سایر رسانه‌ها و حتی اشخاص معلوم‌الحال آلبانی‌نشین با ایجاد کار ویژه‌ای سعی داشتند تا کار جمهوری اسلامی را با شیوع کرونا تمام‌شده نشان دهند و از هیچ اقدامی در راستای ناامید کردن مردم فرو‌گذار نکردند.

با این اوصاف، جهانپور که موظف به حضور و توضیح درباره اقدام‌های نظام سلامت و ستاد کرونا در شبکه‌های اجتماعی نبود، با مدیریت و شفاف‌سازی بسیاری از این خزعبلات را خنثی کرد؛ اگر‌چه که کارنامه کاری وی در شبکه‌های اجتماعی خالی از ایراد نیست و اظهار‌نظر جنجالی وی درباره پنهان کاری شیوع کرونا توسط کشور و مقامات چین با بازخورد‌های منفی بسیاری رو‌به‌رو شد، اما به هر حال نقاط قوت کارنامه جهانپور هم کم نیست.

وی طی ماه‌های اخیر با برگزاری نشست‌های روزانه سخنگو، نقطه عطفی را در شفاف‌سازی و پاسخگویی درباره تمامی ابعاد ماجرای کرونا در کشور ایجاد کرد. پاسخ به تمامی سؤال‌ها و همکاری دوجانبه با تمامی رسانه‌ها از هر حزب و گرایشی سبب شده‌بود تا بخش بسیاری زیادی از حملات رسانه‌ای معاندین علیه جمهوری اسلامی ایران خنثی شود. علاوه بر این وزارت بهداشت را بیش از گذشته به رسانه‌ها نزدیک کرده‌است.

با این شرایط روز گذشته با تصمیم سعید نمکی نقطه قوت عملکرد جهانپور به عنوان نقطه ضعف دیده‌شد و وی از قامت سخنگویی پایین آمد تا دومین سخنگویی باشد که در طول مدت مدیریت نمکی مورد غضب وی قرار گرفته‌باشد. پیش از جهانپور، ایرج حریرچی، قائم مقام وزارت بهداشت، به عنوان سخنگو هر هفته پاسخگوی رسانه‌ها بود، اما نشستن نمکی بر منصب وزارت بهداشت سبب شد تا حریرچی دیگر سخنگو نباشد و ارتباط رسانه‌ها با این وزارتخانه کم‌رنگ شود.

با این شرایط به نظر می‌رسد وزیر بهداشت ترجیح می‌دهد امورات وزارتخانه متبوعش را در سکوت پیش ببرد و آنطور که باید عقیده‌ای به سخنگو و پاسخگویی ندارد. مرور تعداد نشست‌های خبری نمکی با اصحاب رسانه مهر تأیید دیگری بر این مدعا است. وزیری که در خط مقدم نبرد با کرونا است از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هیچ نشست رسانه‌ای نداشته و پاسخگویی را به سخنگویی سپرده‌بود که حالا دیگر تنها یک مدیر کل روابط عمومی است و مشخص نیست آیا معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت می‌تواند خلأ دو سخنگوی قبلی را پر کند یا خیر؟
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
کل ماجرا این است که ظاهرا جهانبور زیر بار کشته های کرونا به تعداد حدود 8 هزار نفر نمیرود و کشته ها را خیلی خیلی بیشتر تا 40هزار نفر دیده . و این مورد جایی بروز کرده.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار