کد خبر: 1006119
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
سخنگوی قوه قضائیه:
غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری گفت: جاسوس سیا به اعدام محکوم شد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه لحظاتی قبل با حضور نمایندگان رسانه‌ها آغاز شد.

وی در آغاز این نشست گفت: گرامی می‌داریم یاد و خاطر امام راحل مان را که این نظام را بنیانگذاری کردند و همه شهیدانی که در مسیر پیروزی انقلاب و دفاع از دستاورد‌های انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند.

اسماعیلی ادامه داد: این روز‌ها مقارن است با ایام سالگرد ارتحال امام راحل و آغاز دوره رهبری مقام معظم رهبری خلف شایسته حضرت امام خمینی (ره) که امروز بهترین امام شناس عصر حاضر ما هستند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: امسال رهبر فرزانه ما در سخنرانی سالگرد ارتحال امام یکی از ویژگی‌های برجسته، اما راحل را توصیف کردند که این ویژگی نیاز امروز جامعه ما است که عبارت است از تحول خواهی و تحول آفرینی.

وی تصریح کرد: به طور قطع جامعه زنده نیازمند تحول و پویایی است و گرایش مستمر به بهتر شدن و اجتناب از تحجر شرط زنده بودن یک جامعه است و مقام معظم رهبری با تبیین ویژگی‌های تحول در سیره و سلوک امام راحل وظایف تحول خواهی و تحول آفرینی همه بخش‌ها را در ادامه گام دوم انقلاب روشن فرمودند.

اسماعیلی گفت: تحول خواهی در بیداری سرشت انسان‌ها نهفته است و باید روحیه مطالبه گری را جایگزین روحیه خستگی کرد و باید نگرشی جدید در باور مردم به دین مداری ایجاد کرد و پیگیر رسیدن به تحول نوین باشیم.

خوشبختانه مهندسی تحول در قوه قضاییه در دوره مدیریت اخیر که دوره تحول نامگذاری شده است شروع شده و امروز با گذشت یک سال و اندی از این دوره و در آستانه هفته قوه قضاییه آثار تحول در قوه قضاییه نمایان شده است.

تحول در قوه قضاییه ارکان و اضلاع متعددی دارد. اصلاح رویه‌ها و ساختارها، شفافیت، فساد سایزی در قوه قضاییه از این اضلاع محسوب می‌شوند.

در خرداد ماه مصادیق برجسته‌ای از این اضلاع سه گانه را دیدیم. صدور بخشنامه نحوه رسیدگی به جرایم سیاسی مصادف بارزی از تحول در رویه قضایی بود.

اعلام عملکرد حساب‌های قوه قضاییه یک مصداق بارز در حوزه شفافیت در این قوه بود و رسیدگی به پرونده اتهامی آقای طبری و همدستانش مصداق روشنی از فساد سایزی قوه قضاییه بود.

خوشحالیم که امروز در آستانه هفته قوه قضاییه با سری بلند به مردم اعلام کنیم که در عمل به وعده‌های مان صادق هستیم و در برخورد با مفاسد هم موضوع را وظیفه دانسته و هم چه ه مان به مردم و جامعه و خوشحالیم که این وظیفه با تمام توان و قدرت و بدون تبعیض اجرا شده است.

امروز هر متهمی با هر مقام و منصبی دیگر حاشیه امن نداشته باشد و فارغ از سمت و پست مقامش به اتهاماتش رسیدگی می‌شود و اعلام می‌کنیم که قوه قضاییه عملگرا بوده و به جای شعار گزارش عملکرد به مردم می‌دهد.

برخورد قوه قضاییه با معدود عناصر فاسد جدی و عبرت آموز است، اما لازم هم می‌دانم توصیه‌ای اخلاقی به اصحاب رسانه و اشخاص کنم و اینکه رسانه‌ها جریانات سیاسی و اشخاص مختلف این پرونده را بهانه و دستمایه برای تسویه حساب شخصی و گروهی قرار ندهند.

از تخریب دیگران و از اهانت و افترا به اشخاص اجتناب کنند و حتی نسبت به متهمان اجازه دهند برابر ضوابط و موازین قضایی رسیدگی انجام شود و حکم قانونی صادر شود.

تخلف در قوه قضاییه یک اتفاق و یک حادثه است و نه یک رویه ثابت. این قوه فعالیت نهاد‌های نظارتی اش را تقویت کرده و اعلام میکنیم که با وجود همه سختگیری‌های نهاد‌های نظارتی درون قوه‌ای و وجود ضوابط و معیار‌های خاص آمار‌های دقیق حکایت از آن دارد که عدد متخلفین درون قوه قضاییه کمتر از یک درصد است که البته همین میزان هم نباید باشد.

قاطبه همکاران ما انسان‌های شریف و متدین و سالم هستند و عادل بوده که از همه آن‌ها تشکر می‌کنم و در آستانه هفته قوه قضاییه دست یک یک این عزیزان را می‌بوسم.

این ایام مقارن است با دوره جدید قانونگذاری مجلس یازدهم و به نمایندگان محترم مجلس و هیأت رئیسه مجلس که موفق شدند اعتماد مردم را کسب کرده و انتخاب شده اند تبریک گفته و برای آن‌ها در این دوره مهم که باید مبتنی بر فرمایشات اخیر رهبری دوره تحول مجلس باشد آرزوی توفیق دارم.

قوه قضاییه آمادگی خود را برای همکاری با همه قوا به خصوص مجلس اعلام کرده و امیدواریم مجلس تحول خواهی را سرلوحه کار خود قرار داده و بتواند تحول خواهی را به منصه ظهور بگذارد.

وی درخصوص انتصابات جدید قوه قضاییه مبتنی بر ساختار اصلاحی قوه قضاییه هم گفت: با گرامی داشت یاد آقای خلفی که عهده دار معاونت قضایی بودند و در سال گذشته دعوت حق را لبیک گفتند اعلام می‌کنم که از سوی رییس قوه قضاییه جناب حجت الاسلام آقای مظفری که تاکنون عهده دار شورا‌های حل اختلاف بودند به سمت معاونت قضایی منصوب شدند

امین حسین رحیمی مشاور عالی رییس قوه قضاییه و رابط قوه قضاییه در امور نمایندگان به عنوان معاون امور منابع انسانی و فرهنگی منصوب شدند.

آقای امینی که معاون منابع انسانی قوه قضاییه بودند مشاور رییس قوه قضاییه شدند. حجت الاسلام هادی صادقی که تاکنون عهده دار سمت معاونت فرهنگی بودند رییس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه که مرکب از شورا‌های حل اختلاف و داوری است شدند.

محمد مهدی حاج محمدی که معاون قضایی دادگستری استان تهران بودند به عنوان رییس سازمان زندان‌ها معرفی شدند و آقای جهانگیر مشاور رییس قوه قضاییه و رییس دفتر بازرسی قوه قضاییه منصوب شدند.

بلافاصله بعد از ادعای میرسلیم سازمان بازرسی کل کشور از ایشان دعوت کردند و مطالب ایشان را شنیدند و مدارک ایشان را اخذ کردند.

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آقای میرسلیم از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مدعی شده اند که یکی از روسای کمیسیون‌های مجلس سابق به میزان ۶۵ میلیارد تومان رشوه دریافت کرده اند واکنش دستگاه قضایی به این موضوع چیست گفت: دستور رسیدگی به این ادعا صادر شده است و سازمان بازرسی کل کشور در حال بررسی است. البته این موضوع جدید است، اما در پایان رسیدگی نتایج به سمع و نظر عزیزان خواهد رسید.

افراد اگر از جرمی مطلع می‌شوند بهتر است به جای رسانه‌ای کردن به قوه قضاییه مراجعه کنند، اما خود قوه قضاییه در این جرایم ورود کرده و با جدید بررسی خواهند.

وی درخصوص آزادی مایکل وایت نیز گفت این اقدام یک اقدام انسان دوستانه در چارچوب قوانین و مقررات و رعایت مصالح عمومی کشور بود و از نظر کارشناسی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم استفاده شده است.

مساعدت ما در قوه قضاییه کمک می‌کرد به آزادی برخی از هموطنان بی گناه ما که در زندان‌های آمریکا زندانی بودند. برای مثال دکتر طاهری و امثال هم.

قوه قضاییه ارفاقاتی برای این فرد در نظر گرفت البته این اقدام پس از اخذ رضایت شاکی خصوصی انجام شد و رضایت شاکی خصوصی در این پرونده جلب شد. مایکل وایت مبتلا به ایدز بود و این احتمال وجود داشت که برایش حادثه‌ای رخ بدهد، ولی خوشبختانه اینگونه نشد و فردی که دارای بیماری خطرناکی مثل ایدز بود به گونه‌ای زندانی بود که نه تنها بیماری اش تشدید نشد بلکه روند بهبودی را طی کرده و با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شد.

موضوع زندانی و زندانیان با مسوولیت قوه قضاییه است و بدون نظر قوه قضاییه در خصوص آزادسازی زندانیان حرف زده نمی‌شود و بهتر است آقایان جایگاه خودشان را بدانند و از طرف قوه قضاییه. عده آزادسازی زندانیان اتباع بیگانه را ندهند.

قوه قضاییه خودش تصمیم میگیرد که کدام زندانیان می‌توانند آزاد شوند البته ما از نظرات دبیرخانه شورای عالی امنیت استفا ه می‌کنیم، اما نهایتا تصمیم گیر خود قوه قضاییه است.

وی در خصوص دستگیری یکی از جاسوسان آمریکایی هم گفت: اولا بگویم که آمریکایی‌ها و رژیم غاصب صهیونیست تلاش می‌کنند برای جاسوسی، اما نیرو‌ها و سربازان گمنام امام زمان فعالیت این گروه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و اجازه تحرکات به این افراد نمی‌دهند.

اخیرا سید محمود موسوی مجد که هم به سرویس موساد و هم سرویس سیا وصل شده بود و در قبال دلار در حوزه‌های امنیتی و نیرو‌های مسلح جاسوسی می‌کرد دستگیر شد.

این فرد با حکم دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد که حکم در دیوان عالی کشور تایید شد و این حکم به زودی اجرا خواهد شد تا اربابان این افراد ببینند که نتیجه این خیانت‌ها چیست.

وی درخصوص آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: بخش قضایی پرونده به عهده قوه قضاییه و مشخصات سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است. به محض وقوع حادثه دستوراتی صادر شد و در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح شعبه ویژه‌ای تعیین شد.

از ناحیه سازمان نیرو‌های مسلح اعلام شد که خانواده جانباختگان می‌توانند به سازمان قضایی مراجعه کرده و شکایت کنند که هفتاد خانواده تا امروز شکایت خود را اعلام کرده اند.

این در حالی است که برخی از خانواده‌ها با دادستان نیرو‌های مسلح دیداری داشته اند و در این پرونده تاکنون شش نفر از عوامل ذی ربط بازداشت شده اند که سه نفر با قرار تامین آزاد شده و سه نفر دیگر در بازداشت هستند.

وی درخصوص پرونده قتل رومینا اشرفی هم گفت: در این پرونده با قاطعیت به موضوع رسیدگی خواهیم کرد و این را می‌گوییم که برای ما نوع جنایت فرقی ندارد و هر کسی مرتکب جنایت و قتل شود ما به پرونده به طور قاطع رسیدگی خواهیم کرد.

اسماعیلی گفت: در لایحه حفظ کرامت بانوان آورده شده است که اگر قتل به گونه‌ای شود که متهم قصاص نشود حتما مجازات باید تشدید شود.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: البته برخی از افرادی هم که یک روزی درباره عدم قصاص حرف می‌زدند و مطلب می‌نوشتند امروز داعیه دار قصاص پدر رومینا شده اند.

وی درخصوص پرونده عیسی شریفی هم گفت: این پرونده در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است و به دادگاه ارسال شده است. تاکنون چهل جلسه دادگاه در این خصوص برگزار شده است و جلسات پایانی دادگاه است.

اسماعیلی افزود در این پرونده به زودی شاهد صدور حکم خواهیم بود. این پرونده دو متهم بازداشتی دارد و تعدادی از متهمان هم آزاد هستند.

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص پرونده هفت تپه و حضور یکی از متهمان به اسم شریف زاده و اینکه چرا از جلسات بعدی در دادگاه نبوده است و اینکه گفته می‌شود این فرد ارتباطاتی دارد گفت: این پرونده دو بخش دارد که یک بخش آن هنوز در دادسرا مفتوح است.

وی افزود این فرد جز کسانی که در زمره افرادی که اسمش در کیفرخواست باشد نبوده و در آن بخش مفتوح است و اگر پرونده به کیفرخواست منتهی شود به دادگاه می‌آید.

ما در این پرونده در حال تحمل هیچ فشاری نبوده ایم و اصلا فشار‌ها را بر نمی‌تابیم و بدون تبعیض و فشار موضوعات را رسیدگی می‌کنیم.

اسماعیلی درخصوص فساد برخی از قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های اقتصادی نیز گفت: اولا ما تخلفات قضات را در دو بخش می‌دانیم.

یک بخش در دادگاه رسیدگی به صلاحیت قضات رسیدگی می‌شود و بخشی هم در دادگاه کیفری مورد رسیدگی می‌شود. در قانون هم نیامده که اگر قاضی صلب صلاحیت شد باید نامش مطرح شود.

ما در حوزه پرونده‌های مفاسد اقتصادی میان قاضی و سایر متهمان تفاوتی قایل نیستیم و هر کجا که فسادی رخ بدهد اسامی متهمان را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: اینکه یک متهم می‌گوید پرواز نبود و مرز بسته بود ادعای واهی است و ما به همه متهمان توصیه می‌کنیم به کشور بازگردند و از خودشان در دادگاه دفاع کنند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
1
خدمت حضرت آیت الله رئیسی عرض سلام و ادب و خداقوت
تقاضای ملت ایران در جهت اجرای حکم این جاسوس که فرمانده دلها را به قتل(شهادت) رسانید این است که در ملاء عام باشد و توسط صدا و سیما بصورت زنده رسانه ای گردد تا هم اربابان او بدانند که باید چنین تقاصی را پس بدهند و هم همه آنهایی که با او همدست شده اند به عینه ببینند که باید به این سرنوشت تن دهند .
جناب رئیسی :
این کمترین درخواستی است که ملت ایران از قوه قضائیه دارد .
لطفا اجرائی نمائید .

.... یا حسین ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار