کد خبر: 1006106
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
امیرعبداللهیان:
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: کشور‌های اروپایی باید با ایستادگی در برابر تصمیمات خودسرانه و یک‌جانبه آمریکا، مانع از یکه تازی‌های ناقض حقوق بشر در جهان شوند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «فیلیپ تیه بو» سفیر فرانسه در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین‌الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار به سابقه طولانی مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه اشاره کرد و گفت: توسعه ارتباطات دو کشور، به‌ویژه در عرصه پارلمانی نقش مؤثری در افزایش سطح تعاملات فیمابین دارد.

وی در همین رابطه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از فرانسه انتظار دارد که نگذارند دشمنان روابط تاریخی دو کشور، مناسبات دیرینه فیمابین را در جهت منافع نامشروع خویش مدیریت کنند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در ادامه این دیدار با انتقاد از رفتار کشور‌های اروپایی در قبال اقدامات یک‌جانبه آمریکا و سایر رفتار‌های نابهنجار این کشور در جامعه جهانی تاکید کرد: کشور‌های اروپایی باید با ایستادگی در برابر تصمیمات خودسرانه و یک‌جانبه آمریکا، ضمن نشان دادن استقلال خود، مانع از یکه تازی‌های ناقض حقوق بشر، صلح و امنیت در جهان شوند.

امیرعبداللهیان با اشاره به شیوع کروناویروس در جهان، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی آمریکا، در حال مبارزه موفق با این بیماری است.

وی همچنین ضمن ابراز همدردی با مردم فرانسه و خانواده قربانیان کرونا، افزود: بخش‌های بهداشتی و درمانی دو کشور می‌توانند برای کنترل این پاندمی مرگبار با یکدیگر همکاری کنند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: رایزنی و همکاری جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در عرصه‌های دوجانبه و منطقه‌ای، نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی و کمک به حل مشکلات منطقه دارد و مجلس شورای اسلامی آماده توسعه روابط فعال و مؤثر پارلمانی فیمابین است.

آمادگی فرانسه برای توسعه مراودات دوجانبه پارلمانی

به گزارش مهر، «فیلیپ تیه بو» نیز در این دیدار ضمن تبریک به رئیس و نمایندگان مجلس یازدهم، گفت: جایگاه و نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تأمین ثبات و امنیت در منطقه حائز اهمیت است.

وی افزود: فرانسه از توسعه مناسبات دوستانه با ایران در عرصه‌های مختلف بویژه ارتباطات پارلمانی استقبال می‌کند.

سفیر فرانسه در تهران در ادامه این دیدار ضمن تشریح سیاست‌های کشور متبوعش در عرصه بین‌المللی، گفت: ابتکار «ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در چارچوب احترام به توافق هسته‌ای بوده است.

تیه بو همچنین با استقبال از رایزنی و همکاری فرانسه و ایران در کمک به حل مسائل منطقه از جمله مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: افزایش تعاملات پارلمانی در تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین مؤثر است.

امیرعبداللهیان در پایان این دیدار از وعده‌های بی عمل سه کشور اروپایی در قبال تعهداتشان به ملت ایران به تفصیل انتقاد کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار