کد خبر: 1006081
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
استاندار اصفهان:
دکترعباس رضایی، درهشتاد و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان مقررنمود به منظور کمک به واحدهای تولیدی، صنعتی و سرمایه گذاری کنسرسیوم بانکی در حدود اختیارات استان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان استاندار اصفهان در این جلسه ضمن اشاره به گزارش عملکرد مقایسه ای شورای گفتگوی استان ها در سال 98 از سوی وزارت کشور، عملکرد شورای گفتگوی استان اصفهان را مطلوب دانست و از اعضاء تشکر نمود.

وی تشکیل کمیته های کارشناسی شورا را در ایفای نقش اصلی استان اصفهان به عنوان استانی تاثیرگذار، مهم ارزیابی کرد.

 رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه پنجره واحد کسب و کار در راستای دستور مقام معظم رهبری ایجاد شده است ، خواستار تشکیل تیمی از سوی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان و استفاده از پتانسیل های موجود در اتاق بازرگانی و دیدگاه های کارشناسی پارلمان بخش خصوصی اصفهان به منظور راه اندازی دومین پنجره واحد کسب و کار کشوردر اصفهان شد.

رضایی در ادامه با تاکید بر اینکه کرونا را تمام شده تلقی نکنید و هنوز وارد دوران پساکرونا نشده ایم، تحقق ایمنی جمعی برای بهبود وضعیت موجود را بسیار مهم دانست و خواستار به روز شدن مطالعات این حوزه برای کاهش حداکثری تبعات این ویروس مهلک شد.

وی در ادامه بر لزوم افزایش تعامل و ارتباط دستگاه های اجرایی استان اصفهان با وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی تاکید کرد.

رضایی از سفر قریب الوقوع سرپرست وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به اصفهان و طرح مشکلات صنوف مختلف استان با وی خبر داد.

استاندار اصفهان در ادامه به معرفی طرح هایی با قابلیت جذب سرمایه گذار پرداخت و گفت: اجرای این طرح‌ها نه تنها برای سرمایه گذار ارزش افزوده خواهد داشت بلکه برای پیشرفت استان نیز مفید خواهد بود.

رضایی خواستار تشکیل تیمی از سوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، ارگان های دارای طرح های با قابلیت سرمایه گذاری و  واگذاری و همچنین اتاق بازرگانی برای اجرایی شدن توسعه سرمایه گذاری در اصفهان شد.

مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز ضمن عرض تسلیت و تعزیت سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت ایام 15 خرداد و اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم شـوراي اسـلامی گفت: مجلس یازدهم به دلیل شروع فعالیت در زمان وقایع بزرگ اقتصادی و سیاسی نسبت به مجالس دیگر از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و لازم است در موضوعات اقتصادی نقش فزون تری ایفا کند.

وی با بیان اینکه حفظ استقلال، توسـعه وپیشرفت، توجه ویژه به معیشت مردم و برقراري عدالت اجتماعی از جمله آرمان هاي نظام مقدس جمهوري اســلامی ایران است، تاکید کرد این امور باید مبناي جهت گیري و عملکرد مجلس جـدید قرار گیرد.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت هاي جامعه در اجراي کامل قوانین مصــوب و نظارت بر آنها شد وافزود: نقش آفرینی مردم در بخش اقتصاد می تواند در مشـارکت بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در تدوین آیین نامه ها و دستور العمل هاي اجرایی قوانین اقتصادي مانند قانون بهبود فضاي کسب وکار متبلور شود.

گلشیرازی ابراز امیدواری کرد در سال جهش تولید رویکرد مجلس یازدهم در بخش هاي مختلف و  به ویژه اقتصاد، رویکردی مردم محور داشته و مشارکت پررنگ بخش خصوصی را به دنبال داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان صدور بخشنامه ها و آیین نامه ها بدون مشارکت بخش خصوصی را جزو رنج نامه های این بخش عنوان و تصریح کرد: توجه ویژه به رعایت قوانین در راستای ارتقاء امنیت اقتصادی و تسهیل فضای کسب و کار نیازمند ایجاد ساختار و توجه به فرهنگ خدمت مخلصــانه به مردم وکارآفرینان در تمامی لایه های دستگاه های اجرایی است.

وی همچنین با اشاره به ساختارهای ایجاد شده در اتاق بازرگانی به منظور توانمندسازی فعالان اقتصادی در دوران کرونا و پساکرونا، ایجاد اولین شورای حل اختلاف صلحی در اتاق بازرگانی اصفهان و راه اندازی پنجره واحد کسب و کار را امیدبخش، تسهیل کننده و قوام بخش فعالیت های اقتصادی دانست.

گلشیرازی در ادامه با بیان اینکه به اعتقاد اهالی کسب و کار سیاست های ارزی و تجاری کشور با شعار سال متناسب نیست، خواستار بازنگری و چاره اندیشی سریع این سیاست ها از طریق مشورت با بخش خصوصی شد.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در ادامه از آغاز داوري تیم هاي صادراتی در شتاب دهنده ها در هفته جاری خبر داد. گلشیرازی در پایان سخنان خود تدوین بسته جامع حمایت فرابخشی به منظور حمایت از پیشران های اقتصادی را در کنار بسته های حمایتی دستگاه های اجرایی حایز اهمیت دانست. وی در پایان تصریح کرد: کارنامه عملکردی سرمایه گذاری به عنوان عامل تکان دهنده مولفه های اقتصاد کلان باید رصد شود.

درادامه محمود تولایی، رئیس اتاق بازرگانی کاشان موتور محرک تمامی اقتصادهای جهان را بنگاه های کوچک و متوسط دانست و گفت: امروزه سرمایه های کوچک، اشتغال های بزرگ را رقم می زنند پس لازم است این مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد. وی واکاوی سیاست های سرمایه گذاری استان را ضروری دانست.

بهرام سبحانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز تشکیل شرکت سرمایه گذاری به منظور مدیریت سرمایه های خرد برای سرمایه گذاری در پروژه های کلان استان اصفهان را حایز اهمیت دانست .

علی صبوحی، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان نیز با اشاره به تاثیر پنجره کسب و کار در بهبود شاخص های سهولت کسب و کار در کشور، ابراز امیدواری نمود پنجره واحد فیزیکی کسب و کار تا پایان خرداد در اصفهان راه اندازی شود. وی همچنین ایجاد ادبیات مشترک در کشوربرای ارایه فرصت های سرمایه گذاری را بسیار مهم دانست.

شایان ذکر است در ادامه 9 پیشنهاد مرتبط با تامین اجتماعی و 12 پیشنهاد مرتبط با تامین مالی در خصوص رفع مشکلات فعالان اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در سال جهش تولید به تصویب رسید. همچنین مقرر شد بسته های حمایتی دستگاه های اجرایی در سال 99 ظرف مدت یکماه بررسی و ابلاغ شود. همچنین مقرر شد کنسرسیوم بانکی به منظور اجرای پروژه های بزرگ توسط بانک ها بصورت تجمیعی برای تسهیل تامین مالی پروژه ها و کمک به واحدهای تولیدی، صنعتی و سرمایه گذاری استان ایجاد شود.

در این جلسه گزارش واحد پژوهش و بررسیهای اقتصادی اتاق اصفهان در خصوص تعیین اولویت های سرمایه گذاری استان و پروژه های معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی نیزارایه شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار