کد خبر: 1006066
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۶

برای آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی آماده شوید!

رپورتاژ آگهی/ مدارس تیزهوشان و مدارس نمونه دولتی جزو برترین و پرطرفدار ترین مدارس کشور هستند که هر ساله با برگزاری آزمون ورودی اقدام به پذیرش دانش آموزان ممتاز می نمایند . در دو سال گذشته آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی با یکدیگر ادغام شده بود و از طریق سامانه ثبت نام استعداد های درخشان انجام می پذیرفت . امسال اما بعد از انتظارها و نگرانی های فراوان والدین و دانش آموزان در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن امتحانات مهمی چون امتحانات نهایی مدارس و ماراتن کنکور ، سرانجام تاریخ دریافت کارت ورود به جلسه و زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان نیز از سوی سازمان استعدادهای درخشان و وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است .

متاسفانه تعدادی از دانش آموزان به دلایل مختلفی به طور صحیح از روند ثبت نام و شرکت در آزمون مطلع نمی شوند و آنجایی که بدون داشتن کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ، از ورود دانش آموز به محل برگزاری آزمون جلوگیری می شود ، از شرکت در آزمون محروم میشوند .

بنابراین ، دانستن زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان و نمونه دولتی یکی از دغدغه های اصلی والدین و دانش آموزانی که در این آزمون ها ثبت نام نموده اند ، می باشد که در ادامه ، به برگزاری آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی پرداخته ایم .

زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

مدارس تیزهوشان به دلیل داشتن امکانات مختلفی مانند داشتن معلمان نمونه و با سابقه ، مجهز بودن به وسایل آزمایشگاهی ، کتاب خانه های مناسب برای ارتقاء سطح علمی دانش آموزان و ایجاد فضای رقابتی برای دانش آموزان تیزهوش ، متقاضیان بسیاری را دارا بوده و دانش آموزان زیادی با شرکت در آزمون ورودی این مدارس شانس خود را برای تحصیل در این مدارس محک می زنند .

امسال زمان برگزاری آزمون تیزهوشان به دلیل گسترش ویروس کرونا به تعویق افتاده است و در روز جمعه مورخ 27 تیر ساعت 9 صبح ( ورودی پایه هفتم ) و 2 بعدازظهر ( ورودی پایه دهم ) برگزار می شود . دانش آموزان واجد شرایطی که در این آزمون برای ورودی سال تحصیلی 99 – 1400 از طریق سامانه ثبت نام سنجش و پذیرش پایه هفتم و دهم دبیرستان های استعدادهای درخشان ثبت نام نموده اند می بایست در تیر ماه 99 چند روز قبل از برگزاری آزمون با مراجعه به سامانه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان وارد کردن کد ملی و رمز عبور همگام وارد صفحه ی دریافت کارت شده و سپس با کلیک بر روی گزینه چاپ کارت ، کارت خود را دریافت نمایند .

زمان دقیق پرداخت هزینه ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان هنوز اعلام نشده و به زودی از سوی سامانه ثبت نام سنجش و پذیرش پایه هفتم دبیرستانهای استعدادهای درخشان در سایت های ثبت نام hoosh.medu.ir ( ورودی پایه هفتم ) و azmoon.medu.ir ( ورودی پایه دهم ) اعلام می گردد.

هم چنین لازم به ذکر است مهلت ثبت نام و ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون ورودی تیزهوشان بعد از تمدید طی چند بازه زمانی به پایان رسیده و امکان ثبت نام مجدد به دلیل حوزه بندی و اتمام فرایند مقدمات ، تحت هیچ شرایطی وجود ندارد . پس اگر موفق به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان 99 – 1400 نشده اید ، می توانید شانس تحصیل در مدارس سطح بالای کشور را با ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی که به تازگی آغاز شده ، تجربه نمایید . در ادامه این مقاله می توانید اطلاعات بیشتر درباره این آزمون اعم از زمان برگزاری و زمان دریافت کارت ورود به جلسه را مطالعه نمایید .

برای آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی آماده شوید!

زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه

مدارس نمونه دولتی نیز مانند مدارس تیزهوشان از سطح علمی بالایی برخوردار بوده و با توجه به برقرار بودن فضای رقابتی سنگین در مدارس تیزهوشان ، تحصیل در مدارس نمونه دولتی می تواند انتخاب مناسب تری برای دانش آموزانی باشد که با وجود داشتن هوش و استعداد بالا ، تحت فشار عملکرد مناسبی را نداشته و دچار استرس می شوند .

برخلاف سال تحصیلی گذشته آزمون ورودی مداری نمونه دولتی 99 – 1400 از آزمون تیزهوشان جدا بوده و ثبت نام نیز از تاریخ 17 الی 27 خرداد و از طریق سامانه ثبت نام استانی انجام می شود ، بدین صورت که هر استان سامانه مجزایی را برای ثبت نام آزمون نمونه دولتی خود دارد و دیگر امور مربوط به آزمون نمونه دولتی همانند دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نیز از طریق همین سامانه ها اعلام می شود .

آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی فقط به منظور ورود به پایه دهم انجام شده و در روز 20 تیر ماه 99 برگزار خواهد شد . دانش آموزانی که با داشتن شرایط مورد نظر در این آزمون شرکت نموده اند ، می بایست 5 روز قبل از زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی با ورود به سامانه ثبت نام استان محل سکونت خود ، نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی اقدام نمایند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار