کد خبر: 1006051
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
به تازگی ایرباس از لغو و به تعویق انداختن تحویل هواپیما‌های سفارش داده شده، توسط ایرلاین‌های مختلف به شدت انتقاد کرده و هشدار داده در صورت تداوم اوضاع، از آن‌ها شکایت خواهد کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، گیوم فوری مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ایرباس، به تازگی تمامی شرکت‌های هواپیمایی را به علت لغو‌های مکرر و به تعویق انداختن سفارش هواپیما‌های خود به پیگیری‌های قضایی و قانونی تهدید کرده است. وی در این خصوص خاطرنشان کرده است: در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی این روند و اوضاع نابسامان را ادامه دهند، مجبور خواهیم بود به‌رغم میل باطنی خود به صورت قانونی علیه آن‌ها شکایت کرده و اقدام کنیم. وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: هیچ بندی از قرارداد‌های منعقد شده میان ایرباس و ایرلاین‌های مختلف وجود ندارد که مبنی بر این اصل باشد که تنها در صورت رشد تقاضا برای سفر‌های هوایی، آن‌ها هواپیما‌های سفارش داده شده خود را تحویل خواهند گرفت و در غیر این صورت حق دارند سفارش‌های خود را کنسل کرده یا به آینده موکول کنند.

پیشتر اکبر الباکر، مدیرعامل شرکت هواپیمایی قطر ایرویز به عنوان یکی از بهترین و بزرگ‌ترین ایرلاین‌های جهان با انتشار یک پیام در توئیتر، شرکت‌های هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس را تهدید کرده و گفته است: ایرباس و بوئینگ نیز همچون سایر بخش‌های فعال در صنعت هوانوردی باید بپذیرند که همگی از پاندمی کرونا متضرر شده‌اند و باید در این زمینه با ایرلاین‌های مختلف که هم‌اکنون با کمبود نقدینگی و بحران‌های شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، راه بیایند. در غیر این صورت، بزرگ‌ترین مشتریان خود را از دست خواهند داد و دیگر ما در آینده با آن‌ها همکاری نخواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار