کد خبر: 1006017
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
وزیر ورزش و جوانان، ورزش همگانی را یک مقوله فرهنگی دانست و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ایجاد اشتیاق به ورزش، روح ورزشکاری و ورزش خواهی در بین مردم را مورد توجه و تاکید قرار داد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین: مسعود سلطانی فر در شورای ورزش همگانی کشور که پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شد، با بیان اینکه ورزش همگانی پیش از اینکه مقوله ورزشی باشد یک مقوله فرهنگی است، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان در سخنانی به ایجاد اشتیاق ورزش، روح ورزشکاری و ورزش خواهی در بین مردم تاکید کردند.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: تلاش‌های دستگاه‌های مختلف در چهل سال اخیر باعث شده که اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان ۸ هزار، وزارت آموزش و پرورش۳ هزار، وزارت کار و رفاه اجتماعی ۲۰ هزار، بسیج و نیرو‌های مسلح ۱ هزار و دیگر دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله شهرداری‌ها و بخش‌های دانشگاهی، موقعیت مناسبی را در سراسر کشور برای ورزش آحاد مختلف جامعه بوجود بیاورد.

او ادامه داد: امروز در کشور به جایی رسیده ایم که اگر کسی اراده‌ای برای انجام ورزش داشته باشد به سهولت می‌تواند به این مهم مبادرت ورزد.

سلطانی فر نقش شورای ورزش همگانی کشور را مهم بر شمرد و توضیح داد: در کنار برنامه‌های اختصاصی ورزشی که همه دستگاه‌ها دارند، برنامه‌های جمعی را باید در همین شورا مورد بحث و بررسی قرار داد و تصمیم لازم را اتخاذ کرد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برنامه‌های پیاده روی، کوهپیمایی، دوچرخه سواری و دیگر همایش‌های ورزش همگانی در روز‌های پایانی هفته هرچند که در فرهنگ سازی موثر است و ایجاد و شور و شعف را بدنبال دارد، اما مردم را باید به این باور برسانیم که در همه روز‌های زندگی فعالیت و تحرک بدنی داشته باشند تا با ارتقا سطح سلامتی زندگی بهتری داشته باشند.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: باورمان این است که ورزش همگانی در اشکال مختلف دانش آموزی، دانشگاهی، کارگری، بسیج و محلات علاوه بر نقش سلامت می‌تواند به عنوان محور توسعه برای استعدادیابی باشد.

او در ادامه به برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه ورزش همگانی اشاره کرد و جام خوشه چین ویژه روستائیان و عشایر و المپیاد استعداد‌های برتر در محدوده سنی ١٢ تا ١٥ سال را نمونه‌ای از اقدامات صورت گرفته اعلام کرد.

مسعود سلطانی فر گفت: این دو رویداد علاوه براینکه در یک مقطع زمانی شور ونشاط را در بخش‌های مختلف کشور به وجود آورد بلکه زمینه شناسایی استعداد‌های ورزشی را نیز مهیا کرد.

وی با تاکید بر تداوم برگزاری رویداد‌های در این سطح توضیح داد که قرار است برای افزایش بهره وری این تعامل با آموزش و پرورش استمرار یابد.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد که با برخورداری از یک نظام خوب و برنامه محور، توسعه ورزش همگانی و پیشرفت در ورزش قهرمانی محقق خواهد شد به طوریکه جامعه و ورزش هر دو از نتایج عمومی سازی ورزش منتفع می‌شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار