کد خبر: 1005975
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
رئیس اتاق اصناف مشهد:
رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: حدود 30 تا 40 درصد کل حوزه اصناف مشمول 13 رسته‌ای می‌شوند که می‌توانند تسهیلات کرونایی را دریافت نمایند.

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: حدود 30 تا 40 درصد کل حوزه اصناف مشمول 13 رسته‌ای می‌شوند که می‌توانند تسهیلات کرونایی را دریافت نمایند، اما با وجود شرایط سختی که تعیین کردند، از همان میزان نیز تعداد اندکی می‌توانند استفاده کنند.

محمود بنانژادافزود: فیلتر اول 13 رسته است، بعد از رد شدن از این فیلتر باید بیمه تامین اجتماعی داشته باشند، فیلتر بعدی این است که نباید نیرویی را نسبت به معدل آذر، دی و بهمن تعدیل کرده باشند. با وجود این فیلترها در نهایت چیزی باقی نمی‌ماند.

بنانژاد گفت: بازگشایی همه رسته‌ها به جز تالارها توسط رئیس‌جمهور اعلام شده است. در نهایت چه تصمیمی برای تالارها در ستاد خواهند گرفت؟ این کار با توجه به اشتغالی که ایجاد کردند و صنوف جانبی که دارند، ضروری است. تالار صنف اصلی بوده که صنوف جانبی زیادی دارد و با عکاس و فیلمبردار، مزون‌ها، گل‎فروشی، طلافروشی، لباس‌فروشی‌ها و حتی کفش‌فروشی‌ها ارتباط مستقیمی پیدا می‌کند.

تعطیلی تالارها ادامه پیدا کند، آسیب جدی از این حوزه می‌بینیم

وی خاطرنشان کرد: خسارت اصناف قابل ارزیابی نیست، زیرا هنوز این وضعیت تمام نشده، همچنان ادامه‌دار است و بعد از اینکه کرونا تمام شود نیز تمام نخواهد شد. در خصوص ابطال پروانه‌ها نیز ما روال معمولی داریم که تعدادی صادر و تعدادی ابطال می‌شود. تا حدود 20 روز پیش که آمار ابطالی‌ها را گرفتم، همانند روال معمول بود و هنوز تاثیر کرونا روی آن مشخص نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار