کد خبر: 1005972
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان رضوی عنوان کرد:
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: ۳۸۰۰ کارگاه فعال در حوزه صنایع دستی در استان داریم که کرونا خسارتی میلیاردی به آنها وارد کرد.

محمد مطیع اظهار داشت: کرونا ضربه‌هایی را به صنایع دستی استان خراسان رضوی وارد کرده و وزارتخانه، تلاش‌ها و رایزنی‌هایی برای جبران خسارات داشته و حتی واریزی‌هایی نیز صورت گرفته و در ایام نوروز نیز کمک‌های بلاعوضی صورت گرفت.

مطیع با اشاره به آمار کارگاه‌های فعال در حوزه صنایع دستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 3800 کارگاه صنایع دستی در استان داریم که براساس ۤبرآوردها هر کارگاه به صورت میانگین سه میلیون تومان ماهانه خسارت داشته است و البته این صرفا برآورد مربوط به این ایام است و قطعا برخی کارگاه‌ها به صورت ماهانه خسارت بیشتری را متحمل شده‌اند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان رضوی افزود: خساراتی نیز به صادرات صنایع دستی استان وارد شده و فروش صنایع دستی کاهش داشته است؛ هنرمندان معمولا بحث فروش را در پیک آن یعنی در ایام نوروز دنبال می‌کنند؛ نقطه قوت و امید هنرمندان ما این است که این مسئله(کرونا) برطرف شود و با ورود گردشگران جبران خسارت صورت گیرد.

مطیع تصریح کرد: سپس آمار و ارقام مربوط به این دو قسم از صادرات را روی نمودار قرار داده و میزان صادرات را به صورت تخمینی مشخص می‌کنیم و تمام اینها البته بستگی به ورود گردشگر و زائر دارد.مجوزهای صنایع دستی در استان در حال صدور است و مشکلی در این زمینه نداریم؛ برای تمدید مجوزها نیز مشکلی نداریم و البته راستی‌آزمایی نیز صورت می‌گیرد و ممکن است همین مسئله مقداری زمانبر باشد.

وی تصریح کرد: بیمه هنرمندان تا زمانی که وجود داشته و به ما ابلاغ شده بود بیش از 2900 هنرمند خود را بیمه کردیم؛ برخی از هنرمندان که بیمه‌شان قطع شده در واقع کوتاهی از سمت خودشان بوده است اما افرادی که بیمه شدند مطابق روال از مزایای بیمه خود استفاده می‌کنند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار