کد خبر: 1005959
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با بیان اینکه لغو مسابقات قهرمانی جهان در سال جاری میلادی قابل پیش‌بینی بود، گفت: با توجه به شرایط فعلی منتظر هستیم برگزاری دیگر رویداد‌ها هم یکی یکی منتفی شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین : جمیل لطف الله نسبی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه روز گذشته فدراسیون جهانی تنیس روی میز (ITTF) برای دومین بار زمان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان را تغییر داد، گفت: اینبار ITTF برگزاری این رقابت‌ها در سال جاری میلادی را به طور کلی منتفی و آن را به سال آینده میلادی موکول کرد، تصمیمی که با توجه به شرایط کرونا و درگیری تمام کشور‌های جهان با آن قابل پیش بینی بود.

وی تصریح کرد: عاقلانه‌ترین تصمیمی که فدراسیون جهانی تنیس روی میز می‌توانست در مورد مسابقات قهرمانی جهانی بگیرد، همین بود چراکه برگزاری مسابقه در این شرایط یعنی بازی با جان ورزشکاران، ضرری که از برگزاری مسابقه در شرایط کرونا به افراد وارد می‌شود، مالی نیست که بگوییم قابل جبران است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با اشاره به اینکه در تقویم سال جاری ITTF مسابقات دیگری هم مصوب شده است، خاطرنشان کرد: بعید می‌دانم این رقابت‌ها برگزار شود کمااینکه تا به امروز هم خیلی از آن‌ها لغو شده اند. قطعا در مورد هر پروتوری، به وقتش تصیمیم گیری لازم خواهد شد، اما در کل اگر همه آن‌ها لغو شوند هم عجیب نیست. اصلا منتظر هستیم فدراسیون جهانی برگزاری برنامه‌های تقویم ۲۰۲۰ خود را منتفی شده اعلام کند.

لطف الله نسبی ادامه داد: برای هر رویداد بازیکنان شرکت کننده باید به محل برگزاری آن سفر داشته باشند. همین مسافرت در بحران کرونا مشکل ساز است و حتی نشدنی، بنابراین احتمال اینکه فدراسیون‌های جهانی و قاره‌ای تمام رویداد‌های خود را منتفی شده اعلام کنند، خیلی زیاد است.

وی با یادآوری اینکه پیش از این برنامه آماده سازی تیم ملی تنیس روی میز تا پیش از المپیک توکیو را به فدراسیون ارائه کرده بود، گفت: طبق این برنامه قرار بود ۵ تا ۲۱ خردادماه اولین مرحله اردوی آماده سازی را داشته باشیم، اما به خاطر نداشتن مجوز لازم آن را اجرا نکردیم. پیش بینی کرده ایم که از ۲۸ خردادماه به مدت دو هفته دومین مرحله اردو را برگزار کنیم. اگر مجوز لازم را در اختیار بگیریم، حتما این اردو را برگزار خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تاکید کرد: درست است که مسابقات قهرمانی جهان لغو شده و رویداد دیگری هم نداریم که بخواهیم در آن شرکت داشته باشیم، اما ادامه این شرایط قطعا می‌تواند به آمادگی بازیکنان آسیب زیادی وارد کند. به همین دلیل در صورت عادی شدن شرایط و مثبت بودن دستورالعمل‌های صادر شده، نسبت به برگزاری اردو و اجرای برنامه‌های کلی پیش بینی شده اقدام می‌کنیم. در این مسیر به جای حضور در پروتور‌هایی که پیش بینی آن‌ها را داشته ایم، اردوی داخلی خواهیم داشت.

لطف الله نسبی در پایان گفت: البته پینگ پنگ بازان ملی پوش طی این مدت به صورت انفرادی و در محل سکونت‌شان تمرین داشته اند. من هم به عنوان سرمربی تیم ملی و به صورت مجازی تا حدی وضعیت آن‌ها را زیر نظر داشته ام، اما واقعا نظارت اینچنینی با آنچه در جریان اردو و به طور مستقیم انجام می‌شود، خیلی متفاوت است. امیدوارم چه زودتر بتوانیم به شرایط عادی برای زندگی و تمرین بازگردیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار