کد خبر: 1005953
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
رئیس‌جمهور ونزوئلا با قدردانی از کمک‌های بشردوستانه ایران، چین، روسیه و کوبا به این کشور، آنها را دوستان واقعی ونزوئلا خواند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: همزمان با تشدید فشارهای آمریکا به دولت قانونی ونزوئلا و حمایت‌های واشنگتن از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در یک سخنرانی به تمجید از ایران، روسیه، چین و کوبا پرداخت.

به نوشته خبرگزاری تاس، مادورو در این سخنرانی که تلویزیون این کشور آن را پخش کرد، گفت: «کمک انسان‌دوستانه چین، روسیه، ایران و کوبا (به ونزوئلا) در حال انجام شدن است. آنها دوستان واقعی (ونزوئلایی‌ها) هستند».

نیکلاس مادورو در این سخنرانی از وعده قبلی آمریکا برای کمک ۲۰ میلیون دلاری آمریکا به ونزوئلا خبر داد و گفت: «اما حتی یک دلار هم (از طرف واشنگتن) کمک نشد».

تمجید رئیس‌جمهور ونزوئلا از حمایت‌های ایران، روسیه، چین و کوبا در شرایطی صورت گرفته که او پیشتر اعلام کرد که به زودی برای امضای توافقات همکاری در بخش انرژی و دیگر بخش‌ها به ایران سفر خواهد کرد.

مادورو در سخنرانی که یک روز بعد از ورود پنجمین و آخرین نفتکش حامل سوخت و تجهیزات ایران به بندر ونزوئلا ایراد شده بود، گفت: «من موظف هستم که شخصاً برای تشکر از این مردم به ایران سفر کنم».

به رغم فشارها و تهدیدهای آمریکا، نفتکش‌های «کلاول»، «فاکسون»، «فورچون»، «فارست» و «پتونیا» اخیرا محموله‌های سوخت و تجهیزات ایران را به ونزوئلا تحویل دادند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار