کد خبر: 1005924
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: زمانی که بخشهای مختلف زنجیره تولید گوشت از ابتدای پرورش دام زنده تا عرضه گوشت برای مصرف کننده مشخص شده باشد انحرافات در این بخش زودتر شناسایی و وضعیت بازار آن قابل کنترل خواهد بود.

علی رسولیان در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: خروج دام زنده را نمی‌توان علت قطعی افزایش قیمت گوشت دانست، لذا با تبیین زنجیره تولید تا عرضه گوشت، همچنین میزان خروج دام از استان مشخص شده و کشتارگاه‌ها نیز ساماندهی می‌شوند.

وی به مقایسه قیمت چندین قلم از گروه‌های کالایی مختلف خراسان رضوی در ۱۷ خرداد ماه با ۱۷ اردیبهشت ماه پرداخت و اظهارکرد: مقایسه سه قلم کالا در گروه لبنیات در بازه زمانی مزبور نشان می‌دهد پنیر ۷.۶ درصد افزایش قیمت داشته و شیر نایلونی و کره داخلی بدون تغییر قیمت بوده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مقایسه هفت قلم کالا در گروه پروتئینی در بازه زمانی مزبور نشان می‌دهد که لاشه گوشت گوسفندی با ۱.۲ درصد کاهش قیمت مواجه و گوشت گوسفندی بدون تغییر قیمت بوده است.

رسولیان تصریح کرد: مقایسه پنج قلم کالا در گروه نهاده‌های دامی در بازه زمانی یادشده نشان می‌دهد که سه قلم با کاهش قیمت و کنجاله سویا با ۲۴.۷ درصد افزایش قیمت و گندم آزاد بدون تغییر قیمت بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: مقایسه ۱۹ قلم کالا در گروه مواد غذایی در بازه زمانی مزبور افزایش قیمت در هفت قلم کالا، کاهش قیمت در ۶ قلم کالا و عدم تغییر قیمت در ۶ قلم کالا را نشان می‌دهد.

رسولیان افزود: در بازه زمانی یاد شده، بیشترین افزایش قیمت در گروه مواد غذایی مربوط به برنج هندی با ۱۷.۴ درصد رشد، در گروه آهن آلات و مصالح ساختمانی برای نبشی هشت با ۱۵.۳ درصد تغییر، در گروه مواد پروتئینی مربوط به جوجه یک روزه با ۳۶.۷ درصد و در گروه لبنیات پنیر تترابک با ۷.۶ درصد است.

وی ادامه داد: هم اینک متوسط قیمت گوشت مرغ در خراسان رضوی ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ ریال و میانگین کشوری آن ۱۲۴ هزار ریال، متوسط قیمت گوشت گوسفندی در استان ۹۵۰ هزار ریال و میانگین کشوری آن ۹۲۷ هزار و ۷۰۰ ریال، متوسط قیمت برنج پاکستانی در خراسان رضوی ۱۹۰ هزار ریال و میانگین کشوری آن ۱۹۱ هزار ریال است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ابراز کرد: قیمت تخم مرغ طی یک ماه اخیر در استان ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته و به هر کیلوگرم ۱۰۵ هزار ریال رسیده در حالی که میانگین قیمت آن در کشور ۹۸۴ هزار ریال است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار