کد خبر: 1005834
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل:
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای بالا بردن ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات ۱۵۰ کیلومتر احداث باند دوم آن‌ها در دست ساخت است که تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی یوسف‌زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: 185 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل احداث شده و برای بالا بردن ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات 150 کیلومتر احداث باند دوم آنها در دست ساخت است که تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه‌ داد: احداث 650 کیلومتر بزرگراه در استان برای بلند مدت برنامه‌ریزی شده اما در میان مدت هدف ما رسیدن به میانگین کشوری است و مصمم هستیم سالانه 50 کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل بیان‌ کرد: در سه سال گذشته مطالعات و امکان‌سنجی تعریض تمام راه‌های استان به انجام رسیده و 40 کیلومتر بزرگراه هم در سفر رئیس ‌جمهوری به اردبیل افتتاح شد.

یوسف‌زاده با بیان اینکه استان اردبیل در احداث بزرگراه از میانگین کشوری پایین است، افزود: پروژه‌های بزرگراهی در حال احداث استان از جمله پروژه احداث باند دوم اردبیل - سرچم ، پروژه احداث باند دوم گرمی – بیله‌سوار و پروژه احداث باند دوم محور سه‌راهی رضی – امیرکندی از سوی مسوولان اجرایی وزارت راه و شهرسازی چندین بار مورد بازدید قرار گرفته و در این بازدید بر تکمیل به موقع آنها و اختصاص اعتبار لازم تاکید شده است.

وی اظهارداشت: اعتبارات راه این استان از 160 میلیارد ریال در سال 96 به هزار 600 میلیارد ریال در سال جاری رسیده که نشان دهنده توجه دولت به حوزه راه‌سازی می‌باشد.

وی گفت: در سال گذشته از منابع ملی 157 میلیارد و 400 میلیون تومان و از منابع استانی نیز 15 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار جذب راه، مسکن و حوزه بازآفرینی شده که در مجموع 173 میلیارد و 400 میلیون تومان منابع در این بخش‌ها هزینه شده است.

یوسف‌زاده افزود: 10 درصد این منابع استانی و 90 درصد ملی است که با پیگیری‌های بعمل آمده در جذب منابع ملی موفق عمل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر