کد خبر: 1005780
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
در راستای بهنگام‌سازی و محافظت از سرمایه‌های اطلاعاتی صورت می‌گیرد؛
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) در این سازمان خبر داد.

 محمدجواد رجائیان در جلسه افتتاحیه «سیستم مدیریت امنیت اطلاعات» با اعلام این خبر اظهار کرد: با هدف ارتقای سطح امنیت اطلاعات و نیز استقرار فرایندی جامع برای نظارت و کنترل دقیق و مطمئن داده‌ها، سیستم ISMS در این سازمان استقرار خواهد یافت و در صدد کسب استاندارد مربوطه در این حوزه هستیم.
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، فرایند پیاده‌سازی این سیستم از خردادماه جاری آغاز خواهد شد و تا پایان سال جاری به تکامل می‌رسد. همچنین ممیزی لازم جهت اخذ استاندارد ISO 27001 در این خصوص، پس از آن صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به تجربه قبلی سازمان فاوا در ارتباط با این سیستم بیان کرد: باید توجه داشت که از تمرکز بر امور زائد و بروکراتیک در این زمینه پرهیز شود و به دنبال دستاوردهایی مفید و متناسب با مقتضیات سازمان باشیم تا نتیجه کار، صرفا دریافت یک استاندارد ISO نبوده، بلکه پاسخگویی به نیازهای سازمان در حوزه امنیت اطلاعات و کارایی این فرایند مورد نظر باشد.
وی با اشاره به خط‌مشی سازمان در این زمینه، اضافه کرد: ایجاد، نگهداری و ارتقای زیرساخت‌های مناسب و ایمن ذخیره، نگهداری و انتقال داده، حفظ کارایی زیرساخت‌های ذخیره، توسعه و بهبود برنامه‌های مناسب و ایمن پردازش و بهنگام‌سازی داده‌ها، محافظت از سرمایه‌های اطلاعاتی سازمان و مشتریان در خصوص محرمانگی و دسترس‌پذیری، کاهش حوادث امنیت اطلاعات و بهکارگیری روش مناسب برای مقابله با آن، ارتقای سطح رضایت مشتریان و کارکنان و... ازجمله رئوس اصلی خط‌مشی سازمان در حوزه مدیریت امنیت اطلاعات است.
گفتنی است که در پایان این جلسه با امضای سند مربوطه، اجرای فرایند پیاده‌‎سازی سیستم ISMS در سازمان فاوا شهرداری مشهد به طور رسمی آغاز شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار