کد خبر: 1005627
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
در تازه‌ترین دادگاه روح‌الله زم، مدیر رسانه آمد‌نیوز از ارتباطات او با هنگامه شهیدی (تجدیدنظرطلب زندانی) و شادی صدر (ضد انقلاب خارج‌نشین) مطالبی مطرح و مشخص شد متهم از هنگامه شهیدی برای امورات آمدنیوز پول قرض گرفته‌است. همچنین مشخص شد که روح‌الله زم به مدیر فنی رسانه‌اش پیشنهاد زدن یک‌سری مکان‌های حساس کشور را داده‌بود!
عليرضا سزاوار
سرویس جامعه جوان آنلاین: پنجمین جلسه محاکمه روح‌الله زم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران سه‌شنبه گذشته به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

خواستگاری روح الله از هنگامه

قاضی صلواتی در ابتدای جلسه دادگاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی و شهیدان به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به متهم عنوان کرد: «خانم هنگامه شهیدی با شما همکاری داشته و در ارتباط با این موارد محکوم شده و حکم وی نیز قطعی است، خانم شهیدی در چه مقطع زمانی با شما همکاری داشته و در چه زمینه‌هایی بوده‌است؟»

روح‌الله زم پاسخ داد: «کمک فکری نمی‌داد، اما زیاد صحبت می‌کرد مثلاً راجع به فردی صحبت کرده‌بود که خارج از ایران کارش را پیگیری می‌کرد و نام او شادی صدر بود که من ۱۰ بار با او تماس گرفتم.»

رئیس دادگاه ضمن قرائت اظهارات هنگامه شهیدی در خصوص ارتباط وی با متهم زم گفت که در اظهارات وی آمده‌است: «با زم از خرداد سال ۹۵ ارتباط داشتم و به من علاقه پیدا کرد و از من خواستگاری کرد. او از من خواست از کشور خارج شوم و این موضوع مربوط به زمانی بود که هدایت آقایی از من جدا شده‌بود. روح‌الله مرا در جریان خیلی از چیز‌ها قرار می‌داد و بعد از فوت تاجیک تنها شده‌بود و به من اعتماد داشت. من اگر می‌خواستم می‌توانستم روح الله زم را در چنگ خود بگیرم. او به من اعتماد دارد و هر خبری را که بگویم کار می‌کند. فرانسه به او اسلحه داد، من روح‌الله را ۹ ماه بالا و پایین کردم.»

موشک‌ساز دهه هفتادی

زم هم گفت: «ما در بازداشت سوم با هم دعوا کردیم، سه، چهار ماه قبل از بازداشت ارتباط من با او قطع شد.» رئیس دادگاه در ادامه از متهم زم پرسید: «توانا محمدی را می‌شناسید؟ در چه زمینه‌ای با او همکاری داشتید؟ اظهاراتی علیه شما دارد؟»

متهم پاسخ داد: بله می‌شناسم.

قاضی از مأموران خواست توانا محمدی را به دادگاه بیاورند.

پس از حضور توانا محمدی در دادگاه، قاضی صلواتی از او خواست خود را معرفی کند.

وی گفت: «توانا محمدی هستم. متولد ۲ تیر ۷۴ و مدیر فنی رسانه ضد انقلاب و معاند آمدنیوز. با احتساب مدتی که حبس هستم حدود پنج سال است که با روح‌الله زم و آمدنیوز در ارتباط بوده‌ام و همکاری‌های زیادی داشته‌ایم.»

رئیس دادگاه از توانا محمدی خواست همکاری‌های خود را با متهم زم شرح دهد.

هدف‌گیری ۲ میلیون دلاری

وی با بیان اینکه به دستور روح‌الله زم قرار بود برای زدن یک پایگاه سپاه به صورت آزمایشی ۵۰۰ هزار دلار و پس از آن برای بقیه جا‌ها ۲ میلیون دلار دریافت کنم، گفت: «من یک دوست امریکایی داشتم که با او در وب آشنا شده‌بودم. او می‌توانست پاسپورت امریکایی و انگلیسی درست کند. روح‌الله زم از این طریق از من خواست برای او پاسپورت امریکایی درست کنم.»

محمدی پاسخ داد: «من توانایی ساخت موشکی که ردگیری نشود و بتوانم آن را جایی بزنم ندارم، قصد داشتم پول از او بگیرم و بعد بگویم بازداشت شدم که بیخیال من شود.»

محمدی در پایان اظهارات خود گفت: «خواسته روح‌الله زم ساخت پهپاد و موشک و استفاده از آن‌ها برای زدن به مراکز حساس کشور بود.»

رئیس دادگاه خطاب به متهم زم گفت: «پیرامون اظهارات آقای توانا توضیحات خود را ارائه دهید.»

حمله موشکی به پادگان

زم هم پاسخ داد: «به این فرد اعتماد کامل نداشتم و با او در تماس بودم، وقتی صفحه اول آمدنیوز در اینستاگرام با ۳۰۰ هزار عضو هک شد، او با ادمین تماس گرفت و گفت می‌توانم صفحه را برگردانم. از او پرسیدم کی هستی؟ گفت کرد هستم. با جوانمردی (خبرنگار سابق صدای امریکا) موضوع را چک کردم، جوانمردی گفت قابل‌اعتماد است و با من کار می‌کند. من هم پسورد و رمز صفحه را به توانا دادم. در مورد قضیه موشک و پهپاد باید بگویم توانا یک فیلم برایم فرستاد و گفت فلان چیز را درست کردم تا جا‌هایی را بزنم. به من گفت می‌خواهد پادگانی را بزند که نام آن را به خاطر ندارم. گفتم پادگان می‌زنی، از کسی هم پولی می‌گیری؟ پاسخ داد پولی نمی‌گیرم، اما اگر اسپانسر باشد می‌توانم بزنم. من هم نیت این کار را نداشتم می‌خواستم او را محک بزنم و ببینم تا کجا می‌تواند پیش برود.»

ازدواج با جن!

متهم زم افزود: «در سال ۹۵ یا اوایل ۹۶ بود که با توانا ارتباط داشتم این ارتباط ادامه داشت تا اینکه یک روز گفت من با یک جن ازدواج کردم، بعد عاشق دختر دیگری شدم و آن جن من را بیچاره کرد. با او چت می‌کردم و این چیز‌ها را می‌گفت.»

در نهایت قاضی صلواتی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی متعاقباً اعلام می‌شود و در آن جلسه دفاعیات وکیل و آخرین دفاع از متهم اخذ خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار