کد خبر: 1005613
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵
رزمایش بزرگ برکت امام‌خمینی (ره) با افتتاح بیش از ۲۴۰۰ پروژه عمرانی، تأمین اعتبار ایجاد ۱۸۸ هزار شغل و ارسال ۴ میلیون بسته پروتئینی برای آسیب‌دیدگان کرونا به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آغاز شد.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مراسم آغاز رزمایش برکت امام خمینی (ره) با بیان اینکه این ستاد مزین به نام امام خمینی (ره) است و تمام تلاش این مجموعه حرکت در مسیر رهنمود‌های حضرت امام و رهبرانقلاب بوده و هست، گفت: در رزمایش برکت امام‌خمینی شاهد بهره‌برداری از ۲ هزار و ۴۲۳ پروژه عمرانی هستیم که از این تعداد ۱۷۰ مدرسه، ۱۱۵ طرح آبرسانی، ۲۰۰ مسجد و چند هزار مسکن معلولان است که با مشارکت بنیادمسکن انجام خواهد شد.

محمد مخبر افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم ما بحث اشتغال است که در این رزمایش اعتبار ۱۸۸ هزار شغل با ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود. به گفته این مسئول براین اساس روزانه ۳۰۰ طرح اجتماع محور با یک‌هزار شغل توسط ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق محروم کشور ایجاد می‌شود. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در خصوص ارسال بسته‌های معیشتی برای آسیب‌دیدگان کرونا گفت: ۴ میلیون بسته پروتئینی توسط نیرو‌های جهادی همکار ستاد در سراسر کشور توزیع می‌شود، در هفته‌های گذشته نیز یک میلیون بسته غذایی خشک و اقلام بهداشتی در سراسر کشور توزیع شد.

مخبر با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی در حوزه کرونا گفت: از اسفندماه با تمام قوا وارد عرصه مبارزه با کرونا شدیم و در زمینه تولید و تأمین دارو، تجهیزات پزشکی، اقلام بهداشتی و پیگیری راه‌های درمانی برای خودکفا کردن کشور به طور شبانه‌روز فعالیم.

وی افزود: اخیراً چهار کشور اروپایی رسماً به ستاد اجرایی نامه زده‌اند و درخواست کرده‌اند که به ما تجهیزات ضدکرونایی بدهید، یکی از همین کشور‌ها چندماه پیش قرارداد فروش ۵۰ میلیون ماسک با ما امضا کرده بود، اما زیر قراردادش زد و آن‌ها را تحویل نداد.

مخبر در خصوص تلاش ستاد اجرایی برای ساخت واکسن کرونا گفت: محققان دارویی ستاداجرایی فرمان امام از چهار روش تولید «واکسن کرونا» را در حال پیگیری هستند و به نتایج خوبی هم رسیده‌اند و مردم مطمئن باشند از هیچ کشوری در این زمینه عقب نیستیم.

در ادامه اینکه در جوار مرقدمطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه، سیدحسن خمینی رئیس تولیت آستان امام (ره) و جمعی از مسئولان برگزار می‌شد، رئیس قوه قضاییه گفت: توجه به فقرا و نیازمندان از درس‌هایی بود که ما از امام آموختیم و برگزاری این مراسم نیز روح امام را شاد خواهد کرد چرا که ستاد مزین به نام امام این حرکت مؤمنانه و خداپسندانه را در سراسر کشور ادامه خواهد داد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه روابط اقتصادی و اجتماعی باید مبتنی بر عدل باشد و رهنمود‌های امام در روز‌های آغازین تأکید بر اجرای عدالت در همه حوزه‌ها بود و این بحث شامل همه حوزه‌هاست، افزود: عدالت و اخلاق و عقلانیت و معنویت سنگ زیربنای انقلاب اسلامی است.

وی به ضرورت بازنگری به این اصول اشاره کرد و فقر را محصول بی‌توجهی به عدالت اقتصادی و اجتماعی دانست و تأکید کرد: این اتفاق زیبنده جامعه اسلامی نیست لذا مأموریت نهاد‌های جمهوری اسلامی در تحقق عدالت بسیار مهم است.

رئیسی با بیان اینکه امروز این کمک مؤمنانه در سراسر کشور که با هدایت رهبر انقلاب آغاز شده بی‌نظیر است، تصریح کرد: مردم و نهاد‌های انقلابی اجازه ندادند که محرومیت فقرا را رنج دهد و این امر در سایه تفکرات رهبران جامعه اسلامی است.

در بخش دیگر این مراسم، پروژه‌های استانی ستاد اجرایی فرمان امام به‌صورت ویدئو کنفرانس توسط آیت‌الله رئیسی بهره‌برداری شد.

امضای تفاهمنامه با هفت بانک جهت تأمین اعتبار ایجاد ۱۸۸ هزار شغل، تأمین اعتبار ۳۵۰۰ مسکن برای خانواده‌های دارای معلول و آغاز ارسال ۴ میلیون بسته معیشتی برای خانواده‌های آسیب‌دیده ناشی از کرونا از دیگر بخش‌های رزمایش «برکت امام خمینی» بود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رج
|
United States
|
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
0
0
باکمال احترام به خدمات ارزشمنداین بنیاد و چه خوب است باتمام توان وظرفیتها کارهای اساسی رابرای نجات کشور اشتغال پایدار تولیدو درکنار این رزمایشها بیشتر ازپیشتر انجام دهندازمحرومیتها وپیامدهای ناگوارش که شما بیشتر مطلعید تبعیض رانت فقر فساد وهزاران بلا وبدبختی انقلاب اسلام درعرصه سازندگی ورفع اساسی مشکلات هنوز شناسانده نشده
مجتبی رستمی اول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
سلام علیکم.روحانی طرح هجرت در روستای کنرک علیا هستم تقاضا دارم از بسته های حمایتی و معیشتی ویک گوشی برای یک دانش آموز مارا هم حمایت کنید به خاطر اینکه افراد نیازمند دراین بخش وجود دارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار