کد خبر: 1005567
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور مطرح کرد:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: پس از تخریب خانه پدری منزل استاد پرویز مشکاتیان بلافاصله به مراجع قضایی شکایت کردیم و اکنون لودر توقیف، راننده بازداشت و مالکان حال حاضر نیز تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

محمد اسماعیل اعتمادی عنوان کرد: منزلی که امروز به طور غیر مجاز تخریب شده، خانه مسکونی پدر پرویز مشکاتیان بوده است و چون استاد پرویز مشکاتیان دوران کودکی و نوجوانی خود را در این خانه سپری کرده بودند به همین علت این خانه اهمیت خاصی داشت؛ این منزل مسکونی حدود دو تا سه سال قبل توسط ورثه به دو نفر فروخته شد.

وی بیان کرد: اگر چه پیگیری کردیم که این اتفاق نیفتد اما متاسفانه این خانه به فروش رسید، البته با مالک وارد مذاکره شدیم که تخریب صورت نگیرد و تا پیش از این نیز مالکان همکاری خوبی داشتند، اما متاسفانه امروز این اتفاق افتاد و خانه پدری استاد مشکاتیان تخریب شد.

اعتمادی اظهار کرد: با توجه به اینکه خانه پدری استاد پرویز مشکاتیان به دلیل حضور استاد در آن، اخیرا به عنوان اثر واجد ارزش ثبت آثار ملی شده بود، مالکان نمی‌‏توانستند این اثر را تخریب کنند و اکنون تخلف صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور افزود: پس از تخریب منزل بلافاصله به مراجع قضایی شکایت کردیم و اکنون لودر توقیف و راننده نیز بازداشت شد؛ همچنین مالکان تحت پیگرد قانونی قرار دارند، روز شنبه نیز از طریق دادگاه مجدد پیگیر این تخلف خواهیم بود.

وی مطرح کرد: پیش از این، خانه استاد معمار باشی در خیابان رازی و خانه رئیس‎التجار در خیابان اسدآبادی شمالی این شهرستان نیز تخریب شده‌اند.

اعتمادی گفت: اگر چه دو اثر دیگر ثبت آثار ملی نبودند، ولی با ثبت اسناد و شهرداری مکاتبه کردیم که حداقل منزل رئیس‎التجار که ارزش بیشتری دارد، تفکیک نشود و مجوز برج سازی برای آن صادر نگردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار