کد خبر: 1005471
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
نماینده ولی فقیه در استان کردستان:
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سیره و تفکر امام راحل را در پیش می‌گیرند، گفت: هدف امام راحل ایجاد وحدت بین امت اسلامی بود.

آیت‌الله سید محمد حسینی شاهرودی پیش از ظهر امروز در نشست نقش وحدت امت اسلامی در اندیشه امام خمینی با تسلیت رحلت امام راحل اظهار کرد: خرداد برای ملت ایران جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که آغاز این نهضت از ۱۵ خرداد شروع شد و رهبر کبیر انقلاب در همین ماه رحلت کرد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز انقلاب جهانی و از بین بردن ظلم است، افزود: امید که در خرداد ماه همچین بشارتی را برای جهانیان شاهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به شرایط ویژه‌ی آن زمان که همه دشمنان منتظر رحلت امام و نابودی انقلاب اسلامی بود اما با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای شاهد شکوفایی بیش از پیش انقلاب بودیم که مستکبرین را به خاک ذلت کشاند.

رسیدن پنج نفتکش ایرانی به ونزوئلا شکستی برای مستکبرین بود 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: رسیدن پنج کشتی نفتکش ایران به ونزوئلا، شکستی برای استکبار جهانی محسوب می‌شود و دنیا می‌داند که همه مستکبرین باید در برابر انقلاب اسلامی سر تعظیم فرود آورند.

آیت‌الله شاهرودی گفت: منشا مقابله با آمریکا و زیربار نرفتن آن نیز به همان تفکرات اما برمی‌گردد چرا که امام نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را مطرح کرد و حکومت اسلامی را به شکل علمی و فقهی مورد بحث قرار داده‌اند و براین باور بودند که بر جهان باید نظام الهی حاکم شود و زیرساخت‌های آن نیز با تربیت نیروی انسانی انقلابی مهیا شود‌.

وی همچنین به شخصیت امام راحل پرداخت و گفت: امام شخصیتی چند بعدی دارد و خداوند می‌فرماید انسان همیشه نیاز به الگو دارد و از هر جهت هرکسی باید بدنبال الگو و نمونه عالی همچون پیامبر اکرم باشد و بی‌شک در هر عصری الگوهایی داریم که شعاعی از همان نسلند.

وی اعلام کرد: امام راحل از ذریه انبیاست و خود را شعاعی از رسول اکرم قرار داده و در ارتباط گیری با خدا الگوی زیبایی است که با خداوند مانوس بودند و بزرگترین پیروزی‌ها از جمله فتح خرمشهر را در خرداد رقم زدند.

سبک زندگی آسان و بدون اشرافیت ویژگی بارز امام بود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: در تمام شرایط توجه به خدا و عبادت امام، راحت بودن و سبک زندگی آسان ایشان بدون هیچگونه اشرافیتی از ویژگی‌های بارز امام راحل به شمار می‌رود.

آیت‌الله شاهرودی با بیان اینکه امام اهداف انقلاب را در سال ۴۱ اعلام می‌کند و عنوان کرد: مبارزه با طاغوت، تشکیل حکومت اسلامی و شکست ابهت دو ابرقدرت در جنگ از اهداف شکل‌گیری انقلاب است و امروز ما شاهد تحقق این اهداف و تفکر امام هستیم.

وی با اشاره به این موضوع که امام راحل یک انسان الهی بود که با بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌ها برای حفظ وحدت اسلامی تلاش کرد، گفت: امام پایه و اساس کار را اسلام خواند و فرمود حمایتی که از مسلمانان  و کمک به آنها زمینه‌های وحدت را فراهم می‌آورد.

امام تقویت پایه‌های تقریب را در جهان مطرح کرد

وی اعلام کرد: امام راحل همچنین پایه‌های تقریب را تقویت و وحدت‌بخشی را در جهان  مطرح کرد و فرمود سنی و شیعه مطرح نیست بلکه آنچه که مطرح است اسلام است و باید وحدت و انسجام مسلمانان برای حفظ اسلام تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: آمریکا تاثیر انقلاب اسلامی را در جهان دید و امروز قدرتی که ایران توسط جهان اسلام و جهان مستضعفین بدست آورده بیانگر اقتدار این کشور است که مستکبرین باید در برابر ایران اسلامی سر تعظیم فرود آورند.

آیت‌الله شاهرودی همچنین با اشاره به انتخاب رهبر توسط مجلس خبرگان رهبری افزود: امام با رصد و جراحی مسائل آن زمان رهبری ایران را آیت‌الله خامنه‌ای اعلام می‌کند و ایشان را فردی فعال و همراه انقلاب می‌داند.

انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب آرامش را به کشور بازگرداند

وی با اشاره به رویداد ۱۴ خرداد افزود: این روز هم برای ما ایرانیان غمی بر ملت عرضه کرد و هم با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی نیز دوباره آرامش بر ملت بازگشت و امروزه می‌بینیم مقام معظم رهبری هر سال دیدگاههای امام راحل را در پیش گرفته و در ۱۴ خرداد مطرح می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما باید حماسی در صحنه بماند چرا که اساس آن تشکیل یک امت واحده است، گفت: در برابر تهدیدات دشمنان اسلام و صالحین هستند که پیروز خواهند بود و امام فرهنگ شهادت، ایثار، اخلاص و مواسات را که ارزش‌های اسلام به شمار می‌روند احیا کرد و براین اساس باید روزهایی که نقش اساسی در تاریخ دارند و یوم الله شمرده می‌شوند باید گرامیداشته شوند.

انتهای پیام/82/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر