کد خبر: 1005423
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
یکی از اعضای گروه تروریستی که هنگام بازداشت، یکی از مأموران پلیس را به شهادت رسانده و مأمور دیگر را ویلچرنشین کرده بود، روز گذشته حاضر نشد به علت ترس از ابتلا به کرونا در جلسه محاکمه حاضر شود.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  اولین روز تابستان سال ۷۹ مأموران وزارت اطلاعات از تلاش یک شبکه تروریستی برای عملیات خرابکارانه باخبر شده و در این باره تحقیق کردند. بررسی‌ها نشان داد اعضای این گروه که همگی عضو یک خانواده هستند دوره‌های آموزشی را در اردوگاه اشرف در کشور عراق سپری کرده و برای انجام عملیات‌های خرابکارانه وارد تهران شده‌اند. بعد از به دست آمدن اطلاعات لازم در این باره مأموران وزارت اطلاعات و پلیس برای بازداشت متهمان وارد عمل شدند. در جریان بازداشت بود که در تبادل آتش یکی از مأموران پلیس به شهادت رسید و مأمور دیگری هم به شدت مجروح و روانه بیمارستان شد که مشخص شد دچار قطع نخاع شده است. مأموران سرانجام موفق شدند اعضای این شبکه را بازداشت کنند. در تحقیقات بعدی مشخص شد شلیک‌های یکی از متهمان که مردی ۲۵ ساله به نام کامیار بود، باعث شهادت و معلولیت مأموران پلیس شده است. با کامل شدن تحقیقات اعضای گروه در دادگاه انقلاب محاکمه شدند. بعد از ختم جلسه دادگاه، کامیار به اعدام محکوم شد که با گذشت چند سال او درخواست عفو داد که درخواست وی در کمیته مورد نظر، بررسی و مورد موافقت قرار گرفت که متهم با یک درجه تخفیف از اعدام به حبس ابد محکوم شد.

روز گذشته قرار بود رسیدگی به اتهام کامیار برای شهادت و زخمی کردن دو مأمور در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی شود که متهم گفت به علت ترس از ابتلا به بیماری کرونا حاضر به شرکت در جلسه دادگاه نیست که قاضی جلسه را به روز دیگری موکول کرد. از سوی دیگر مأمور پلیسی که در جریان حادثه دچار قطع نخاع شده بود به دادگاه گفت:۲۰ سال پیش در جریان درگیری با گروه تروریستی زخمی شدم. من تحت چندین عمل جراحی قرار گرفتم که سرانجام فلج شدم و دیگر قادر به راه رفتن نیستم. این ماجرا همه زندگی مرا تحت تاثیر قرار داد، به طوری که نتوانستم ازدواج کنم و تشکیل خانواده دهم و برای کامیار درخواست اشد مجازات دارم.

مأمور پلیس گفت: هنگام حادثه دیدم که کامیار به سمت من اسلحه کشید و شلیک کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار