کد خبر: 1005384
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
سرپرست اداره میراث فرهنگی بوکان:
سرپرست اداره میراث فرهنگی بوکان گفت: در حال حاضر تعداد آثار ثبت ملی شده بوکان برابر با ۹۴ مورد بوده و امید است این تعداد امسال افزایش داشته باشد.

عبیدالله سرخ‌آبی اظهار داشت: پرونده‌های چهار اثر تاریخی بوکان برای ثبت در فهرست آثار ملی به دفتر حفظ و احیای آثار طبیعی و تاریخی وزارت میراث فرهنگی ارسال شده است.

وی افزود: این آثار عبارت از چهار محوطه تپه اسکندری، تپه خاتون زهرا، تپه قلعه اربنوس و تپه یکشوه است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوکان اذعان داشت: همچنین اخیرا خانه اربابی ینگی‌کند بوکان به عنوان اثر فرهنگی غیرمنقول در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد آثار ثبت ملی شده بوکان برابر با 94 مورد بوده و امید است این تعداد امسال افزایش داشته باشد.

سرخ‌آبی اضافه کرد: اثری که در فهرست آثار ملی ثبت می‌شود از نظر قانونی الزاماتی را در پی داشته و هرگونه دخل و تصرف در آن پیگرد قانونی دارد.

وی گفت: امروزه غیر از ظرفیت‌های مناطق شهری در مناطق روستایی نیز جاذبه‌های بکر طبیعی داریم که نیازمند معرفی و احداث امکانات اولیه می‌باشد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی شهرستان بوکان افزود: از باغ‌های معروف و دیدنی این شهرستان می‌توان به باغ امیر آباد، باغ قاضی و باغ‌های کوسه اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه بوکان دارای طبیعت و باغ‌های بسیاری است، تصریح کرد: در این شهرستان همچنین ۱۶۰ پروانه تولید انفرادی در رشته‌ های گلیم بافی، سفالگری، چاقوسازی، ساخت ساز‌های سنتی، گیوه بافی، دوخت لباس‌ های محلی، منبت، معرق، بافتنی سنتی، چرم دوزی، کاشی هفت رنگ، تذعیب صادر گردیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر