کد خبر: 1005358
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
فوکر ۱۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان که روز ۱۰ خرداد در پرواز تهران-کرمانشاه به علت از دست دادن موتور به مهرآباد برگشته بود، در پرواز شب گذشته اهواز-تهران مجددا دچار نقص فنی شد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: فوکر ۱۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران-کرمانشاه در ساعات پایانی روز ۱۰ خرداد پس از پرواز از مهرآباد، در مسیر دچار مشکل فنی شد و به مهرآباد برگشت.

این هواپیما با رجیستر EP-ATF به دلیل از دست دادن یکی از موتور‌ها (طبق بررسی‌های اولیه) به مهرآباد برگشت و در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری کرد.

‌روابط عمومی شرکت آسمان نیز روز بعد در این‌باره اعلام کرد: هواپیمای فوکر ۱۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران کرمانشاه به علت ایراد فنی دچار مشکل شد که خلبان در راستای رعایت استاندارد‌ها تصمیم می‌گیرد به فرودگاه مهرآباد برگردد.

طبق اعلام روابط عمومی آسمان، این هواپیما پس از برخاستن از باند فرودگاه مهرآباد و در ادامه مسیر پروازی با رؤیت «اشکال در کارکرد بهینه موتور»، توسط خلبان و با تشخیص وی و به جهت رعایت استاندارد‌های ایمنی، در سلامت و ایمنی کامل به مبدا بازگشت.

ظاهرا در این پرواز، وضعیت روحی و جسمی ۲ تن از مسافران به دلیل هراس بروز نقص فنی در هواپیما، نامساعد شده بود.

* نقص فنی در فوکر ۱۰۰ آسمان اینبار در مسیر اهواز-تهران

‌بنابراین گزارش، این هواپیما دوباره به خط پروازی برگشت و مجددا در شامگاه ۱۱ خرداد در مسیر اهواز-تهران دچار نقص فنی شد که خلبان مجددا تصمیم می‌گیرد به فرودگاه اهواز برگردد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان در این‌باره گفته است: پرواز شماره ۸۳۳ شرکت هواپیمایی آسمان با هواپیمای فوکر ۱۰۰ شامگاه یکشنبه حدود ۳۰ مایل از فرودگاه بین المللی اهواز فاصله گرفته بود که اعلام کرد یکی از موتورهایش نقص فنی دارد و خلبان درخواست بازگشت به فرودگاه داد

به گفته سید مهدی رزاز به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این هواپیما بدون مشکل در فرودگاه اهواز فرود آمد و همه مسافران در سلامت کامل هستند؛ پس از این اتفاق یک هواپیمای جایگزین از تهران به اهواز آمد و ۱.۵ ساعت بعد پرواز اهواز- تهران مجددا برقرار شد.

به گزارش فارس در حال حاضر متوسط سن ناوگان هوایی کشور حدود ۲۰ سال است و به نوعی ناوگان فرسوده محسوب می‌شود.

البته در حوزه حمل و نقل هوایی مسافری نباید تحریم‌های پیچیده که از اول انقلاب دامن‌گیر این صنعت شده است را فراموش کرد، اما به هر حال باید در حوزه نظارت پرواز، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت حمل و نقل هوایی بر رعایت حداقل کف استانداردها، نظارت دقیق داشته باشد.

به هر حال حدود یک سوم ناوگان هوایی کشور به دلیل فرسودگی، نبود قطعه و تعمیرات دوره‌ای زمین گیر است و همین امر برای تأکید بر ضرورت نظارت دقیق‌تر بر ناوگان کافی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار