کد خبر: 1005291
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴
مدیرعامل فولاد مبارکه:
مهندس عظیمیان در بازدید نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی از فولاد مبارکه با ارائۀ گزارشی از عملکرد شرکت در سالهای اخیر بهویژه در سال 98 گفت: خرسندیم که در سالی که به فرمودۀ مقام معظم رهبری «جهش تولید» نامگذاری شده است، سه واحد مهم دیگر در گروه فولاد مبارکه به بهرهبرداری خواهند رسید و به شعار سال جامۀ لبیک گفت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان مدیرعامل فولاد مبارکه از طرح 800 هزار تنی فولادسازی شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری، طرح 5 میلیون تنی تولید کنسانترۀ سنگان در استان خراسان رضوی و واحد الکترود گرافیتی اردکان به عنوان سه پروژۀ مهم و آمادۀ بهرهبرداری در گروه فولاد مبارکه یاد و تصریح کرد: فولاد مبارکه برای حفظ سهم 50 درصدی خود از تولید فولاد کشور در افق 1404 پروژههای متعدد دیگری را نیز طراحی و در دست اجرا دارد که در سالهای آتی به بهرهبرداری خواهند رسید.

مهندس عظیمیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد اقتصادی فولاد مبارکه اظهار داشت: در سال 98 فروش شرکت فولاد مبارکه به 39 هزار و 100 میلیارد تومان رسید و این رقم نسبتبه مدت مشابه سال 97 که 23 هزار میلیارد تومان بود، رشد 67 درصدی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: سود خالص فولاد مبارکه در سال 97، به میزان 12 هزار و   230 میلیارد تومان و در سال 98 نیز به حدود 12 هزار  و 380 میلیارد تومان افزایش یافته و  یک درصد رشد داشته است. ازاینرو سهامداران این شرکت همچون سالهای اخیر از خرید سهام فولاد مبارکه به نحو مطلوب بهرهمند شدهاند.

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه با بیان اینکه سرمایۀ فعلی شرکت فولاد مبارکه طی دو بار افزایش سرمایه در سالهای 97 و 98 به 20هزار  و 900 میلیارد تومان رسیده و این شرکت در حال حاضر دومین شرکت بورسی کشور است، ادامه داد: به لحاظ ارزش بازار ارزش سهام فولاد مبارکه بهطور واقعی 180 هزار میلیارد تومان است.

عظیمیان تأکید کرد: در حال حاضر عمدۀ نیاز شرکت فولاد مبارکه به مواد اولیه و تجهیزات و قطعات یدکی از داخل کشور تأمین میشود. در همین زمینه از ابتدای سال 1381 تاکنون با حمایتهای فولاد مبارکه بیش از 100 هزار قطعه و تجهیز در داخل کشور بومیسازی شده و بیش از 6 هزار میلیارد تومان صرفهجویی اقتصادی به بار آورده است.

وی گام نهادن فولاد مبارکه در فرایند ماشینسازی و بومیسازی همۀ بخشهای صنعت فولاد را یکی از مهمترین اقدامات استراتژیک این شرکت دانست و گفت: با این رویکرد کشور ایران به فناوری ساخت خطوط تولید صنایع فولاد دست خواهد یافت.

وی در همین خصوص اظهار داشت: یکی از نمونههای موفق و به بار نشستۀ این تفکر، احداث ماشین ریختهگری شمارۀ 5 است که در سال 96 افتتاح شده و به بهرهبرداری رسیده است. باید توجه داشته باشیم که در سال 92 واردات ورق کشور نزدیک به 5 میلیون تن بوده، اما در سال 98 بهطورکلی 480 هزار تن ورقهای خاص واردات داشتهایم و این نتیجۀ احداث این ماشین و بهرهبرداری بهینه از ظرفیتهای ایجادشده در گروه است.

مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه در بخش ورقهای خاص هنوز شاهد محدودیت و واردات هستیم، گفت: فولاد مبارکه بهمنظور تأمین حداکثری ورقهای خاص موردنیاز کشور و با رویکرد نهادینه کردن دانش فنی احداث خطوط تولید، احداث خط نورد گرم شمارۀ 2 را در دستور کار خود قرار داده است و در این فرایند با هدف نهادینه کردن دانش فنی ساخت و تولید خطوط تولید، ساخت بیش از 50 درصد تجهیزات این خط تولید را در داخل کشور هدفگذاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه در زمینۀ استفادۀ بهینه از منابع آبی اقدامات گستردهای انجام داده است گفت: احداث شبکۀ جمعآوری، تصفیه و بازچرخانی فاضلاب شهرستانهای همجوار شرکت در خطوط تولید کارخانه از مهمترین دستاوردهای شرکت در این حوزه بوده است.

مهندس عظیمیان از رعایت پروتکلهای مربوط به بیماری کرونا و استمرار افزایش تولید در فولاد مبارکه در این شرایط سخت بهعنوان یکی دیگر از مهمترین دستاوردهای مهم شرکت یاد کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات تمامی نمایندگان مجلس در ادوار گذشته خاطرنشان کرد: بدون شک قوۀ مقننۀ کشور و بهطور مشخص مجلس شورای اسلامی میتواند بیش از پیش یاریرسان بخش صنعت کشور باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر