کد خبر: 1005249
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
سهام بورسی و سهام عدالت امکان تبدیل‌شدن به وثیقه تسهیلات کارت اعتباری را پیدا کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سهام بورسی و سهام عدالت از آنجایی که یک دارایی به شمار می‌رود، علی‌القاعده باید قابلیت وثیقه‌گذاری جهت تسهیلات کارت اعتباری یا ارائه به قوه قضائیه در مواقع نیاز داشته باشد.

جلسه هماهنگی اقتصادی دولت روز یک‌شنبه به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل و در این جلسه نظام بانکی کشور مکلف شد شرایط لازم را برای اعطای اعتبار به دارندگان سهام عدالت بر مبنای پشتوانه سهام آنان فراهم کند.

در این جلسه پس از گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی از میزان پیشرفت اقدامات مربوط به آزاد‌سازی سهام عدالت، حجت‌الاسلام حسن روحانی بر حق انتخاب مردم در استفاده آگاهانه و نحوه مدیریت سهام عدالت تأکید کرد و گفت شرایط لازم در این زمینه باید فراهم شود.

از سوی دیگر عبدالناصر همتی در گفتگو با فارس اظهارداشت: بانک‌ها می‌توانند سهام بورسی، به‌ویژه سهام عدالت را به عنوان وثیقه برای صدور کارت اعتباری قرار دهند.

وی افزود: با توجه به ارزنده‌بودن بخش عمده‌ای از سهم‌های موجود در سبد سهام عدالت، به بانک‌ها توصیه می‌کنم در قبال وثیقه گرفتن سهام آزاد شده، در چارچوب ضوابط خود، معادل درصدی از ارزش آن، به دارندگان سهام که نیاز به منابع مالی دارند، ولی قصد فروش سهام خود را ندارند، کارت اعتباری برای خرید بدهند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: به حوزه فناوری اطلاعات بانک مرکزی تأکید کرده‌ام هرچه سریع‌تر برای ساده‌سازی فرآیند صدور کارت اعتباری اقدام کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار