کد خبر: 1005225
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب که بنیاد با تصویب و ابلاغ دولت تاکنون به سیل‌زدگان ۷۰۰۰ میلیاردتومان تسهیلات و ۳۰۰۰ میلیاردتومان بلاعوض پرداخت کرده است، زمان اتمام واحد‌های مسکونی زلزله‌زده را در زلزله‌های سال گذشته، پایان مهر ۹۹ اعلام کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: علیرضا تابش در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری احداث ١٥٠٠ واحد مسکونی مددجویان اظهار کرد: بنیاد مسکن به عنوان متولی بارسازی مناطق حادثه دیده در سال ۹۸، تا پایان سال در ۲۳ استانی و ۱۰ منطقه که درگیر سیل شدند، کار خود را آغاز کرد. همچنین از دیگر اقداماتی که بنیاد در سال گذشته تاکنون در دستور کار قرار داده است، تکمیل واحد‌های مسکونی زلزله زده، از زلزله تیر ۹۸ مسجدسلیمان، زلزله آبان ۹۸ منطقه میانه و سراب، و سیل دی ماه ۹۸ در سیستان و بلوچستان بوده که کار‌های بازسازی در این مناطق در حال انجام است.

تابش ادامه داد: بازسازی ۱۰۸ هزار واحد احداثی و ۹۱ هزار واحد تعمیری با اعتباری بالغ بر ۷۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات و ۳۰۰۰ میلیاردتومان بلاعوض انجام شده و در حال انجام است.

وی توضیح داد: در مجموع تعمیرات ۸۷۰۰۰ واحد سیل زده ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده است و از ۶۳۰۰۰ واحد احداثی سیل زده ۵۲۰۰۰ واحد سفت کاری شده و ۴۰ هزار واحد به مردم تحویل شده است. همچنین تمامی ۶۳۰۰۰ واحد احداثی به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند و با تمامی آن‌ها برای پرداخت تسهیلات قرارداد بسته شده است.

تسهیل‌گری احداث ۸۷۰۰۰ واحد مسکونی مددجویان در دولت تدبیر و امید

در این مراسم همچنین وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه ۱۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان دهک‌های یک تا ۳ تا پایان امسال تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود، گفت: ۸۸۰۰ واحد مسکونی از ۱۴۰۰۰ واحد مسکونی خانوار‌های دو معلول موضوع تفاهم نامه پنج جانبه به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه این واحد‌ها تا پایان امسال تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود، گفت: از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی ۱۲۳ هزار واحد مسکونی توسط سازمان بهزیستی تسهیل‌گری شد تا در اختیار مددجویان قرار بگیرد که ۸۷ هزار واحد آن در دولت تدبیر و امید انجام شد.

قبادی دانا ادامه داد: در ۱۶ ماه گذشته احداث ۲۱ هزار واحد مسکونی برای مددجویان به تصویب رسید که سازمان بهزیستی با مشارکت وزارتخانه راه و شهرسازی و نهاد‌های مختلفی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این برنامه‌ها را به انجام رسانده و یا در دست انجام دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سال گذشته تفاهم نامه‌ای مشترک بین سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ۲۰ هزار واحد مسکونی خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی به امضا رسید که از این تعداد، ۱۳۰۰۰ واحد در حال ساخت است و ۷۰۰۰ واحد به اتمام رسیده و تحویل مردم شده است.

پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات احداث مسکن روستایی از ۴۰ به ۵۰ میلیون تومان

همچنین عزیزالله مهدیان، معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در سراسر کشور ۵ میلیون و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در قالب مسکن روستایی، بهسازی شدند، گفت: بهسازی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی با همت بنیاد مسکن و با تهیه نقشه و انجام خدمات مهندسی انجام شده است.

مهدیان با یادآوری این مطلب که احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در برنامه کار بنیاد است، اجرای این برنامه را در سال ۹۸ توضیح داد و افزود: از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و همچنین شهر‌های کوچک تاکنون ۱۰۲ هزار واحد با بانک‌ها عقدقرارداد کرده اند و تسهیلات ساخت به آن‌ها داده و ۴۲ هزار واحد از این تعداد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

وی گفت: امسال برای برنامه احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی پیشنهاد کرده ایم که سقف تسهیلات از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد که منتظر تصویب و ابلاغ آن از سوی دولت هستیم.

مهدیان هدف از این پیشنهاد را اجرایی کردن کامل ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در سال عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز تفاهم نامه همکاری بنیاد مسکن برای احداث ١٥٠٠ واحد مسکونی شهری و روستایی افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار، میان علیرضا تابش، رییس بنیاد مسکن با وحید قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی و سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا به امضا رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار