کد خبر: 1005193
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
فرماندار شهرستان اسلامشهر کفت:
مسعود مرسلپور گفت: باعوامل ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان و با سوء استفاده کنندگان از تصاویر شخصیت های ارزشی نظام در ساخت و سازهای غیرقانونی به شدت برخورد می‌شود .
بهاره عشقی صابر

مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در جلسه ستاد پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز این شهرستان که در محل سالن جلسات فرمانداری اسلامشهر تشکیل شد، اظهار کرد: در کشور برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز قوانین بازدارنده و مستحکمی وجود دارد، که به علت عدم اجرای دقیق آنها امنیت اجتماعی جامعه و کلیات نظام آسیب می بیند و دشمنان بهره مند بهره می‌برند .

مرسل پور با اشاره به اینکه اگر به وظایف قانونی به موقع عمل نشود، چندین تبعات ناخوشایند به همراه خواهد داشت، افزود:در تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر  هدر رفتن اموال عمومی و شخصی و منابع طبیعی به جهت عدم ممانعت از ساخت و ساز در مرحله نخست، زمینه ایجاد نارضایتی افراد مختلف، خدشه دار شدن امنیت اجتماعی جامعه و در نهایت وقوع بحرانی به وجود می آید

 وی با تاکید بر اینکه واقعیت بروز انواع سودجویی ها در پشت پرده تخلفات غیر مجاز رها کرده و شناسایی نشده اند، بیان کرد: ظهور ساخت و سازهای غیر مجاز موجب می‌شود تا افراد دیگر هم به انجام تخلف و راه‌های غیرقانونی ساخت و ساز ترغیب شوند و افزایش این قبیل کارها و آمارهای ساخت و سازهای غیر مجاز ،مایه شرمندگی برای ما مسئولین است.

 فرماندار شهرستان اسلامشهر با هشدار به افراد فرصت طلب و سودجو، تاکید کرد :متاسفانه عده افراد سودجو و فرصت طلب در ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام به استفاده از عناوین و تصاویر شخصیت های ارزشی می کنند، تا مانع از اجرای قانون شوند که باید این سوء استفاده کنندگان علاوه بر تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در دستگاه قضایی به شدت برخورد و مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

 وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت اجرای دقیق قوانین گفت :اگر ما برای اجرای قانون برنامه روشن و مشخصی نداشته باشیم ،دقیقاً دچار روزمرگی و نارضایتی عمومی می‌شویم و امنیت اجتماعی آسیب می‌بیند و نهایتاً کلیات نظام دچار آسیب شده و دشمنان نظام و این سرزمین بهره و سود خواهند برد.

 رئیس شورای تامین شهرستان اسلامشهر تاکید کرد: باید در همه زمینه ها مراقبت و برنامه‌ریزی کنیم و بهانه ای به دست فرصت طلبان و دشمنان ندهیم ،از هر عملکرد ناصواب که ما بعدها مجبور شویم برخورد متقابل با مردم کنیم، دشمنان استفاده می کنند.

 

وی با تاکید بر حفظ اراضی کشاورزی منطقه ،ادامه داد: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و تخریب ملک ساخته شده در سطح شهرها و روستاها افتخار نیست، بلکه باید افتخار ما جلوگیری از احداث بنا و ملکی غیرمجاز در اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی شهرستان باشد .

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه باید شهرداری‌ها، بخشداری ها و دهیاری ها گشت های کنترلی و بازرسی از ساخت و سازها را به بخش خصوصی واگذار کنند، تاکید کرد :باید با هر شخص و نهاد و دستگاهی که پشت‌پرده وقوع این جرایم بوده سخت برخوردو به دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی سپرده شوند، تا به اشد مجازات برسند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و شهروندان دلسوز کمک کنند تا افراد ناسالم و مجرم در این حوزه شناسایی شوند ،گفت: باید اجرای سریع و دقیق قوانین مانع از بروز چنین تخلفاتی در سطح شهرستان شد ،نباید تقابلی با مردم برخورد کنیم، تنها گزارش دادن از انجام فلان تخلف کافی نیست، باید در چارچوب قانون ،در نطفه شکل‌گیری تخلف مانع از انجام آن شد.

 مرسلپور با هشدار به مسئولین دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان، تصریح کرد: از امروز اگر ملکی غیر مجاز در هر بخشی ساخته و بعد تخریب شود ،بنده به عنوان نماینده عالی دولت و بر اساس ماده ۳۴ قانون شورای امنیت کشور از بالاترین مسئولان دستگاه استانداری و مراجع قضایی به دلیل تعلل در اجرای وظایف قانونی شکایت خواهم کرد .

وی با تأکید بر اینکه باید عناصر متخلف در مجموعه ها شناسایی و معرفی شوند، اذعان کرد: باید پشت صحنه های ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان روشن و در اعطای امتیازات آب برق گاز شرایط لازم قانون لحاظ  و حداکثر تا پایان سال جاری تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی شهرستان تعیین تکلیف و پرونده آنها مختومه شود.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با هشداربه افراد سودجو و فرصت‌طلب خاطرنشان کرد :با توجه به اینکه فعالیت هر تشکیلاتی تحت عنوان هیئت امنا در شهرستان غیرقانونی است و قرار نیست هیچ زمین کشاورزی جهت ساخت باغ ویلا و کاربری‌های دیگر از بین برود، از شهروندان درخواست می‌کنم از هر گونه خرید و فروش فیش زمین، امتیاز و غیره در قالب اینتشکل ها جدا خودداری و از بروز هرگونه مشکل برای خود و دستگاه‌های اداری و اجرایی شهرستان خودداری کنند، فعالیت این‌گونه تشکل‌ها غیرقانونی و نوعی کلاهبرداری و سوء استفاده از افراد است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر