کد خبر: 1005168
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی مطرح کرد:
افزون بر ۹۵ درصد اتباع خارجی زیرپوشش بیمه سلامت در استان خراسان رضوی جزو اقشار آسیب پذیر و بیماران خاص هستند که به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از اتباع خارجی در این استان که بیشتر آنها تبعه افغانستان هستند زیرپوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.
دکتر علیرضا رمزی افزود: اتباع خارجی در قالب سه دسته آسیب‌پذیر، غیرآسیب‌پذیر و خاص خدمات بیمه سلامت دریافت می‌کنند که افراد آسیب پذیر و خاص به صورت رایگان زیرپوشش قرار گرفته و مابقی با پرداخت حق بیمه مصوب نسبت به دریافت دفترچه درمانی اقدام کرده‌اند.
وی ابراز کرد: اتباع خارجی می‌توانند با مراجعه به سامانه استعلام بیمه سلامت اتباع خارجی در سایت اداره کل اتباع خارجی این استان به آدرس atba.khorasan.ir وارد شده و خدمات مربوطه را بدون مراجعه به دفاتر بیمه سلامت دریافت کنند.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر امکان صدور و تمدید دفترچه بیمه سلامت برای پناهندگان دارای کارت آمایش معتبر تا ششم اسفند ماه سال جاری فراهم شده است. 
۵۴ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
شمار مهاجران و اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در این استان بیش از ۳۲۰ هزار نفر است که بیشتر آنان تبعه افغانستان و ۹۵ درصد از این تعداد هم در مشهد ساکن هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار