کد خبر: 1005160
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
از ابتدای اسفند ماه تاکنون صورت گرفت؛
رئیس اتحادیه عکاسان، فیلمبرداران و تولیدکنندگان عکس مشهد گفت: از اسفند ماه تاکنون ۱۴۰ تا ۱۵۰ مورد ابطال پروانه در آتلیه‌ها و عکاسی‌های اطراف حرم داشتیم که ۹۰ مورد مربوط به آتلیه و ۵۰ تا ۶۰ مورد مربوط به عکاسی‌های اطراف حرم بوده است.

محمدعلی دائمی در خصوص مشکلات فیلمبرداران و عکاسان در اثر شیوع کرونا، اظهار کرد: ما به ستاد کرونای تهران و مشهد، استاندار و فرماندار نامه دادیم که صنف ما آسیب‌دیده است، زیرا از ۱۵ اسفند با تعطیلی تالارها به طور کامل تعطیل بودیم.

وی با بیان اینکه ما ۷۵۰ آتلیه در مشهد داریم، عنوان کرد: آتلیه‌های ما در ماه محرم کاری نداشتند، اما در مهم‌ترین ماه‌ها از جمله رجب و شعبان که وقت کار بود، برای مجالس سفارش گرفته بودند که با شیوع کرونا به کشور عملا تعطیل شدند و همه یا زمان مجالس خود را تغییر دادند یا بیعانه‌های خود را پس گرفتند. آتلیه‌ها نیز بیعانه‌ها را گرفته و خرج کرده بودند که این مشکلاتی را ایجاد کرد و اکنون نیز ادامه دارد. ما رعایت حال مردم را کردیم و به همکاران گفتیم که با مردم راه بیایند تا مشکلی پیش نیاید.

دائمی بیان کرد: ما رسته دیگری از جمله عکاسان اطراف حرم نیز داریم که ۴۵۰ واحد هستند و هیچ‌گاه مشکلی در رابطه با آنها نداشتیم، اما آنها نیز به دلیل تعطیل بودن حرم، تا چند روز پیش تعطیل بودند و در حال حاضر نیز مراجعه خاصی ندارند. این واحدهای ما اجاره‌های سرسام‌آور سالیانه ۱۶۰ میلیون دارند.

رئیس اتحادیه عکاسان، فیلمبرداران و تولیدکنندگان عکس مشهد با اشاره به اینکه بررسی صنف‌های آسیب‌دیده کارشناسی شده نبود، تصریح کرد: آجیل‌فروشان و شیرینی‌فروشی‌ها را در رسته صنوف آسیب‌دیده قرار دادند، در حالی که ایام عید فروش داشتند، مشتری رفت و آمد داشت و بعد نیز مغازه‌هایشان باز بود، اما صنف ما با این شرایط و اجاره‌ها جزو صنوف آسیب‌دیده قرار نگرفت و شامل تسهیلات کرونایی نشد که مشکل بزرگی بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار