کد خبر: 1005076
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۵
منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم اعلام کرد تاکنون سه منتخب به اعتبارنامه تاجگردون اعتراض کرده‌اند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: علی‌اکبر کریمی منتخب مردم اراک در مجلس یازدهم در گفتگو با فارس، با بیان اینکه تاکنون سه منتخب به اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران اعتراض کرده‌اند، اظهار داشت: «بنده و آقایان نجابت و زاکانی، نمایندگان شیراز و قم به اعتبارنامه آقای تاجگردون اعتراض کرده‌ایم.» وی درباره دلایل این اعتراض افزود: «امام خمینی (ره) در وصیتنامه خود تصریح کردند که اگر افرادی به مجلس راه پیدا کردند که صلاحیت‌های لازم را نداشتند، نمایندگان باید از تصویب اعتبارنامه وی جلوگیری و با استفاده از ابزار‌های قانونی اعتبارنامه آن شخص را رد کنند.»

کریمی با بیان اینکه «اگر یک نفر هم به اعتبارنامه یک منتخب اعتراض کند فرآیند قانونی آن طی خواهد شد و نیازی به افزایش تعداد امضا‌ها و درخواست اعتراض به یک اعتبارنامه نیست»، گفت: «در مجموع تعداد زیادی از منتخبان هستند که برای اعتراض به اعتبارنامه آقای تاجگردون اعلام آمادگی کرده‌اند و احتمال افزایش امضا‌ها برای اعتراض به اعتبارنامه آقای تاجگردون وجود دارد.»

در این نامه خطاب به حجت الاسلام موسوی لارگانی، ریاست شعبه ۱۲ بررسی اعتبارنامه‌ها آمده است: «احتراماً به استناد ماده ۲۸ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعتراض خود را نسبت به اعتبارنامه آقای غلامرضا تاجگردون، منتخب مردم شریف گچساران و باشت به دلیل رانتخواری و کسب منافع اقتصادی و اعمال نفوذ شبکه‌ای از طرق مختلف در دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های تابعه و بخش عمومی اعلام می‌داریم.»

گفتنی است تاجگردون که در انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی ردصلاحیت شده بود در انتخابات دوره هشتم تأیید شد، اما در انتخابات پیروز نشد، در دوره‌های نهم و دهم او توانست به مجلس را پیدا کند. تاجگردون پیش از آن هم در دولت اصلاحات معاونت پارلمانی سازمان برنامه و بودجه را عهده دار بود. کارنامه فعالیت‌های تاجگردون در سال‌های گذشته مملو از مواردی است که رسانه‌ها با عنوان تخلف و سوءاستفاده وی به صورت مستند در ماه‌های گذشته مطرح کرده‌اند، از جمله این موارد می‌توان به باقی ماندن یا نفوذ خانوادگی در برخی شرکت‌های بزرگ اشاره کرد. کارناوال‌های تشریفاتی تاجگردون که با عنوان تبلیغات انتخاباتی پیش از انتخابات مجلس یازدهم برگزار شد و حواشی بسیاری ایجاد کرد، از دیگر مسائل پیرامون اوست که مواردی حتی تخلف آشکار بود.

نفوذ در انتصابات از دیگر مواردی بود که رسانه‌ها با انتشار اسنادی به آن اشاره داشتند، مواردی که حکایت از فامیل‌گرایی او احتمالاً با سوءاستفاده داشت از جایگاه نمایندگی انجام شده است.

برخی از مواردی که به عنوان تخلف در کارنامه کاری این نماینده مجلس دهم و منتخب مجلس یازدهم مطرح می‌شود به حوزه شرکت‌هایی برمی‌گردد که به نوعی وی مسئولیتی در آن‌ها بر عهده داشته است.

۱- تاجگردون عضو هیئت مدیره پتروشیمی گچساران بوده که بعد از خودش نیز برادرزاده‌اش به نام محسن تاجگردون عضو هیئت مدیره آن شد تا همچنان سهیم و دارای نفوذ باشد.

۲- تاجگردون همچنین به استناد آگهی روزنامه ۲۵ /۱۱ /۹۰ که در تاریخ ۲۳ /۱ /۹۱ (یعنی بعد از انتخاب وی به عنوان نماینده مجلس) به اتفاق علیرضا حیدرآبادی‌پور متهم متواری ردیف اول بانک سرمایه عضو هیئت مدیره شرکت پترو امید آسیا بود. به علاوه به استناد همین آگهی نماینده شرکت سیمان هرمزگان نیز بوده‌اند و بعد از خودش نیز کوروش پرویزیان از دوستان و نزدیکانش را جایگزین کرده است.

نکته مهم این است که تاجگردون مدعی استعفا از شرکت‌ها بعد از نمایندگی است، اما علاوه بر این مستندات، برای خروج از هیئت مدیره ادعای دادن استعفا یا حتی ارائه استعفای کتبی ملاک نیست بلکه باید مصوبه مجمع عمومی شرکت و آگهی تغییرات روزنامه رسمی ارائه شود که چنین مستندی قبل از نمایندگی او وجود ندارد.

۳- وی همچنین عضو هیئت مدیره مؤسسه غیر‌تجاری مشک و ملار بوده که در تاریخ ۲۳ /۴ /۹۸ در دوران نمایندگی او تشکیل شده است که گفته می‌شود هزینه میتینگ‌های تبلیغاتی و انتخاباتی خصوصاً هزینه گزاف جشنواره مشک و ملار را از این محل تأمین می‌کنند.

۴- غلامرضا تاجگردون تا پیش از نمایندگی حداقل در ۱۲ شرکت مدیر عامل یا عضو هیئت مدیره بوده که پس از نماینده شدن، با هدف استفاده از رانت بستگانش اقدام به تاسیس تعدادی شرکت در همه زمینه‌ها می‌کند و بر همین اساس در وزارتخانه‌های مختلف و نقاط مختلف با رانت به آن‌ها پروژه واگذار می‌گردد.

در آخرین خبر، سایت خبری دنا مدعی شد تاجگردون به اعتبار‌نامه آقایان قالیباف، میرسلیم، آقاتهرانی، کریمی و زاکانی اعتراض کرده است. تاجگردون پیشتر تهدید کرده بود در صورت اعتراض به اعتبار‌نامه وی او نیز در اقدامی تلافی‌جویانه به اعتبارنامه چهره‌های شاخص مجلس اعتراض خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار