کد خبر: 1005034
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
در سال جهش تولید ملی صورت گرفت؛
مسئول شرکت گاز خراسان رضوی از طراحی و ساخت نمونه بومی دستگاه بوسنج گازطبیعی با تکیه بر دانش پژوهشگران داخلی در سال جهش تولید ملی خبر داد.

حسن افتخاری با اعلام این مطلب گفت: ساخت دستگاه بوسنج گاز طبیعی در راستای بومی سازی اقلام راهبردی صنعت گاز و با توجه به لزوم جایگزینی ماده بودار کننده وارداتی با تولیدات داخلی انجام شده است.

وی افزود: این دستگاه دارای ویژگی هایی همانند امکان کالیبره دیجیتال، مشاهده فلوی هوا و گاز، دستیار هوشمند اندازه گیری، بی نیاز از تصحیح نتایج، پورت ارتباط صنعتی و باتری قابل شارژ است که از نمونه بوسنج آمریکایی ODARATOR بسیار پیشرفته تر بوده و 30 درصد در قیمت تمام شده نیز ارزان تر می باشد.

مسئول شرکت گاز خراسان رضوی اضافه کرد: با تجاری سازی و تولید انبوه نمونه داخلی این دستگاه، عملا وابستگی شرکت های گاز استانی به نمونه امریکایی آن به صورت کامل مرتفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: این محصول، دستاورد گام اول پروژه پژوهشی ساخت دستگاه هوشمند گاز طبیعی ( بینی الکترونیکی) است که با تمهیدات در نظر گرفته شده نمونه ارتقا یافته آن (بینی الکترونیکی) در فازهای بعدی با قابلیت هایی همانند تشخیص و تعیین شدت بو بدون نیاز به دخالت اپراتور و با استفاده از هوش مصنوعی، ثبت اطلاعات، مانیتورینگ پیوسته و ارسال آلارم انجام خواهد شد.

 این دستگاه نمونه بومی سازی شده دستگاه بوسنج گاز طبیعی در شرکت گاز استان خراسان رضوی با همکاری واحد خدمات فنی و فروش عمده و امور HSE این شرکت و مشارکت شرکت دانش بنیان پویا پردازش جام به مرحله ساخت رسیده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار