کد خبر: 1005025
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
فیلم کوتاه "پیشکش" به تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان و آژانس پخش کات فیلم به کارگردانی بختیار خلیلی جایزه ویژه سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک نوجوان شهر سن پترزبورگ روسیه را تصاحب کرد.

زانیار لطفی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موفقیت‌های ارزنده آثار و تولیدات حوزه هنری کردستان در جشنواره‌های داخلی و خارجی گفت: کردستان به عنوان یکی از قطب‌های فیلم کوتاه در ایران توانسته است در جشنواره‌های بین‌المللی با آثار و تولیدات سینمایی در بخش‌های مختلف داستانی، مستند و پویانمایی در سطح بین‌المللی  نماینده شایسته‌ای برای سینمای ایران باشد.

وی این موفقیت‌ها را حاصل تلاش و نگاه ویژه فیلمسازان استان به ویژگی‌های فرهنگی و بومی استان دانست و افزود: امیدآفرینی و بیان درست دغدغه‌های اجتماعی بدور از سیاه‌نمایی‌های کاذب و همکاری فیلمسازان با یکدیگر در کنار حمایت‌های صورت گرفته از دیگر عوامل کسب این موفقیت‌ها عنوان کرد.

لطفی با اشاره به هزینه‌های بالای فیلمسازی تصریح کرد: براین باوریم درصورت افزایش حمایت‌های مادی و معنوی از تولید آثار سینمایی با توجه به استعدادهای بالای فیلمسازان استان و تجربه‌های ارزنده‌ای که کسب کرده‌اند، این روند موفقیت را می‌توان بسیار بیش از این بالا برد و کردستان به عنوان کانون فیلمسازی در سطح جهان معرفی شود.

مسئول واحد هنرهای تصویری در خصوص جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه سن پترزبورگ گفت: این جشنواره که سومین دوره خود را سپری کرده است هرساله با اکران فیلم‌های راه‌یافته به بخش نهایی در سینماها و تعدادی از مراکز آموزشی با هدف حفظ سنت‌های فرهنگی داخلی و جهانی؛ ایجاد بستر ارتباط و تبادل تجربه بین نویسندگان فیلم، معلمان و تبادل آثار کسانی که برای کودکان و با مشارکت کودکان فیلم می‌سازند در شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره از جشنواره متأثر از شیوع ویروس کرونا بعد از تاخیری یک‌ماهه در برگزاری در نهایت بصورت آنلاین (خردادماه) در سایت رسمی این جشنواره برگزار و پس از داوری آثار، جایزه ویژه این دوره خود را به فیلم کوتاه "پیشکش" ساخته بختیار خلیلی از ایران رسید.

لطفی عنوان کرد: داستان فیلم پیشکش که پیش از این عناوین مختلف دیگری را از جشنواره‌های مختلف بین‌المللی کسب کرده است روایت پسربچه‌ای در یک روستای دور افتاده در کردستان است که وسیله‌ای برای سردرد مادرش از شهر سفارش می‌دهد و هر بار که می‌خواهد آنرا به او بدهد اتفاقاتی می‌افتد.

در این فیلم که با  تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان کردستان و آژانس پخش کات فیلم تولید شده است زانیار لطفی به عنوان تصویربردار، مبین قادری به عنوان صدا بردار، برزان رستمی در بخش تدوین، فرزین ابراهیمی و ثریا ابراهیمی به عنوان بازیگر، بختیار خلیلی را که نویسندگی فیلم را نیز بر عهده داشته است، یاری کرده‌اند.

انتهای پیام/82/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر