کد خبر: 1004968
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
خانواده سارق‌حرفه‌ای که فرزندشان هنگام فرار از دست پلیس با شلیک گلوله به کام مرگ رفته‌بود، درخواست دیه از بیت المال را مطرح کردند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: ۴ آبان‌سال‌۹۷، مأموران پلیس پایتخت از مرگ سارقی در جریان تعقیب و گریز باخبر و راهی محل شدند. بررسی‌ها نشان داد مأموران پلیس هنگام گشت‌زنی در خیابان آزادی متوجه درگیری مرد رهگذری با دو سارق می‌شوند که با نزدیک شدن به آن‌ها یکی از سارقان دست به چاقو شده و با زخمی کردن یکی از مأموران پا به فرار می‌گذارد. دیگر مأمور پلیس که شاهد ماجرا بود بلافاصله سارق را تعقیب کرده و دستور ایست می‌دهد، اما او بدون توجه به فرمان پلیس بعد از گرفتار شدن در کوچه بن‌بستی دست به چاقو شده و در حالیکه قصد حمله به مأمور پلیس را داشت با شلیک گلوله هدف قرار گرفته می‌شود و جانش را از دست می‌دهد.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی در تحقیقات مشخص شد سارق فوت شده که ارسطو نام داشت، مدتی قبل همراه برادرش برای سرقت از استان لرستان به تهران آمده بود. با بدست آمدن این اطلاعات و در حالیکه تعداد سرقت دو برادر به ۱۸‌فقره رسیده بود، برادر ارسطو که کاظم نام دارد، تحت بازجویی قرار گرفت. او در اظهاراتش گفت: من و برادرم برای پیدا کردن کار به تهران آمدیم، اما کار مناسبی پیدا نکردیم این شد که تصمیم به سرقت گوشی تلفن همراه گرفتیم. روز حادثه نیز قصد سرقت از مرد رهگذری را داشتیم، اما او مقاومت می‌کرد تا اینکه مأموران متوجه شدند و وقتی به ما نزدیک شدند، برادرم با یکی از آن‌ها درگیر شد. ارسطو بعد از زخمی کردن یکی از مأموران فرار کرد، اما با شلیک گلوله از سوی دیگر مأمور پلیس کشته شد.

پرونده با شکایت اولیای‌دم در جریان بود تا اینکه مشخص شد مأمور پلیس با حمله چاقو از سوی سارق و برای نجات جان خود، با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح و پس از چندین مرتبه دستور ایست به وی شلیک کرده است.

به این ترتیب مأمور پلیس با توجه به مدارک موجود و اظهار نظر کارشناسان اسلحه شناسی از قتل عمد تبرئه شد.
با اعلام این رأی اولیای‌دم این بار درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کردند. با این درخواست، پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا این درخواست بررسی شود. به این ترتیب پرونده به زودی در یکی از شعبات دادگاه تحت رسیدگی قرار خواهد گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار