کد خبر: 1004874
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از بهبودی قطعی بیش از ۸۸ درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان تهران خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مراسم رونمایی از تندیس فرشته مهر مدافعان سلامت و گرامی داشت ۱۱۰ شهید و ۳۰۰۰ جانباز راه سلامت، در بیمارستان شهدای تجریش با حضور علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا و جمعی از مسئولان با هدف قدردانی از تمامی کسانی که در همه گیری ویروس کرونا در خط مقدم و پشتیبانی مجاهدت کردند برگزار شد.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به اینکه پاسداشت تلاش‌ها و ایثارگری‌های مدافعان سلامت در مقابله با ویروس کرونا مهمترین هدف جلسه امروز است، اظهار کرد: آمار‌های نوید بخش مبارزه با کرونا نشان از ریشه کنی و کاهش آمار مبتلایان دارد که این مهم در سایه همت سفیدپوشان عرصه سلامت محقق شده است.

وی با بیان اینکه پاسداشت فرزندان غیور این مرزو بوم ظیفه خطیری است که باید به شکل ویژه‌ای انجام شود، از خدمات ارزشمند پزشکان، پرستاران و تمامی کسانی که در رسته‌های خدماتی، ستادی، بیمارستانی و بهداشتی فعالیت می‌کنند قدردانی کرد.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: امروز با افتخار اعلام می‌کنم که بالاترین میزان ارائه خدمات بستری، درمانی، بهداشتی، آزمایش‌های تشخیصی و مداخلات طبی و درمانی در استان تهران ارائه شده است.

زالی با تاکید بر اینکه معدل خدمات ارائه شده در مقابله با ویروس کووید ۱۹ وصف ناشدنی است گفت: علیرغم حجم زیاد بیماران و افرادی که در روز‌های بسیار سخت و پرفراز و نشیب به بیمارستان‌های استان تهران مراجعه کردند، معدل مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در مقایسه با مراجعین عمومی تنها ۱.۶۹ بود که این عدد به مراتب نسبت به نرم جهانی عدد مطلوب تری است.

وی ادامه داد: میزان بهبودیافتگان قطعی کرونایی تا ظهر امروز عدد ۸۸.۷ دهم درصد است که بخشی از این افراد به دلیل این که همچنان در دوران نقاهت به سر می‌برند و دو هفته بهبودی کامل نشده در زمره آمار بهبودیافتگان نیستند.

زالی افزود: اعلام این دو عدد کافی است که مردم سربلند ایران از ره یافت‌های سترگی که در سایه همت دستان چیره دست سپیدپوشان عرصه سلامت محقق شده، آگاه شوند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهرتهران با بیان این که بالغ بر ۸۱ درصد جمعیت استان تهران با تلاش‌های پیش‌قراولان عرصه بهداشتی خدمات منحصر بفردی دریافت کردند افزود: در فاز دوم غربالگری نیز توفیقات فراوانی حاصل شده است.

زالی از ارائه ۱۲۸ پروژه بالینی نوظهور و اصیل خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در بالاترین سطح علمی و قابل طرح در عرصه‌های جهانی در بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۸۹۰ پروژه تحقیقاتی در ذیل حوزه وزارت بهداشت و سلامت نیز در حال اجراست.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران تاکید کرد: ارائه بالاترین میزان خدمات و پژوهش‌های علمی نشان از بضاعت بلند و استطاعت فرزندان غیور این مرزو بوم دارد.

وی با اشاره به اینکه بازه زمانی بستری بیماران از زمان شروع علائم در بیمارستان‌های استان تهران عدد ۳.۱۶ است، خاطرنشان کرد: این آمار بیانگر این است که سیستم درمانی توانسته در کوتاه‌ترین زمان ممکن میزبان بیماران کووید ۱۹ باشد.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: زمان ترخیص بیماران نیز در بخش‌های عادی استان تهران ۵.۱۷ بوده است که این مهم نشانگر رکوردی بی سابقه است.

زالی اظهار کرد: بیماران مبتلا به کرونا که با پوشیدن لباس عافیت از بخش‌های آی سی یو استان تهران ترخیص شده اند تنها ۵.۶۹ روز در این بخش بستری بودند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های بی دریغ پدرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری برای مقابله با ویروس کووید ۱۹، توضیح داد: در بزنگاه شکل گیری بحران کرونا ارتباط مستقیم مقام معظم رهبری و گفتگو با پرستاران، پزشکان و مجموع کادر بهداشتی و درمانی کشور انرژی مثبت و سازنده‌ای به سربازان عرصه سلامت تزریق شد.

زالی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بحران کرونا، وی را فرماندهی شجاع، دلسوز و خستگی ناپذیر توصیف کرد و گفت: نمکی با شجاعت مسوولیت ستاد بحران کرونا را پذیرفتند و باافتخار کارنامه‌ای درخشان و سند افتخاری برای نظام سلامت و وزارت بهداشت به یادگار گذاشتند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به تلخ کامی کرونا به دو رخداد خجسته که ره آورد این بحران بود اشاره کرد و افزود: بروز همبستگی اجتماعی و صف آرایی آحاد مردمی و همچنین خدمات ارزنده نیرو‌های مسلح، ارتش، نیرو‌های سپاه و تلاشگران نیروی انتظامی در مقابله با کرونا نقش آفرینی استثنایی را در کشور رقم زد.

زالی ادامه داد: تمامی نهاد‌های اجرایی، اداری، نظامی، انتظامی و قضایی در تهران هر آنچه در ره توشه اجرایی خود داشتند، سخاوتمندانه در اختیار ستاد فرماندهی بحران کرونا در تهران قرار دادند.

وی با اشاره به تلاش‌های استاندار تهران نیز خاطرنشان کرد: اشراف کامل استاندار تهران به حوزه سلامت راه گشا و دریچه نوینی برای مقابله با کرونا ایجاد کرد.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران از طراحی و شکل گیری ۴۵۶ خرده نهاد در مقابله با کرونا خبر داد.

زالی با اشاره به نامگذاری هوشمندانه تندیس مدافعان سلامت با نام فرشته مهر، گفت: فرشته مهر واژه دلنشینی است که در زبان باستان نیز مکرر از آن استفاده شده، فرشته متعلق به جنس خاصی نیست و نمادی از خیر، علم و وصف نعمت‌های الهی است.

وی اظهار امیدواری کرد: با همت بلند عزیران در عرصه خطیر سلامت بر ویروس کرونا پیروز شده و در ادامه مسیر نیز با سخت کوشی و ممارست بیشتر خدمات باکیفیتی به مردم ارائه دهیم.

سید کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: تلاش‌های ارزشمند فرمانده عملیات مقابله به کرونا و تمامی سربازان جان برکف حوزه درمان ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های جان برکف کادر درمانی و بهداشتی کشور در سخت‌ترین روز‌های بحران کرونا خالصانه خدمات منحصر بفردی ارائه دادند خاطرنشان کرد: الگویی که مدافعان سلامت در کشور ثبت کردند همانند دوران دفاع مقدس سرشار از ایثارگری است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت در ادامه تلاش‌های کادر بهداشتی و درمانی را در عرصه جهانی نیز کم رقیب توصیف کرد و گفت: دستاورد ارزشمندی که کشور در مقابله با کرونا به دست آورد نتیجه کار گروهی و همگرایی میان دستگاه‌های مختلف است.

تقوی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود خدمات موثر کادر درمان و بهداشت کشور را در دوران دفاع مقدس یاداور شد و افزود: کادر درمان بیش از ۴۰ سال است که در این حوزه ایثارگرانه باکیفیت‌ترین خدمات را ارئه می‌دهند.

وی از افزایش اعتماد عمومی در جریان مقابله با کرونا میان دولت و مردم خبر داد و افزود: این اعتبار ملی و مردمی مایه افتخار و انسجام بین دولت و مردم است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت ضمن قدردانی از خدمات و ایثارگری‌های مدافعان سلامت، توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی در راستای مقابله با ویروس کرونا را شایسته تقدیر دانست.

رضا جلیلی خشنود رئیس بیمارستان شهدای تجریش نیز در این مراسم با بیان اینکه پزشکان با آغاز بحران کرونا بالاتر از قواعد سوگندنامه پزشکی به مردم خدمت رسانی کردند، اظهار کرد: ایثارگری‌ها و تلاش‌های کادر درمان در مقابله با کرونا در تاریخ ماندگار خواهد شد.

وی افزود: روزی که خیلی دور نیست اپیدمی کووید ۱۹ از بین می‌رود، ولی یاد و خاطره افرادی که امروز در کنار ما نیستند گرم و زنده خواهد ماند.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش ادامه داد: فقط خدا می‌داند هر بار که کادر درمان عزیزی را از دست می‌داد سایر همرزمان سلامت چه لحظات تلخی را تجربه می‌کردند.

وی تاکید کرد: در سایه تلخ کرونا تمامی ملت شریف ایران یکدل‌تر شدند و زیباترین صحنه‌ها را به تصویر کشیدند.

خشنود در خاتمه ضمن قدردانی از تلاش‌های مدافعان سلامت و گروه‌های پشتیبانی حوزه درمان اظهار امیدواری کرد که این جشنواره بتواند گوشه‌ای از تلاش‌های کادر درمان را جبران کند.

هامل‌من نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران نیز در این مراسم با تاکید بر استمرار و تقویت همکاری‌های وزارت بهداشت ایران با سازمان بهداشت جهانی، گفت: باید توجه داشته باشیم کووید ۱۹ به میزان قابل توجهی در ایران کنترل شده، ولی هنوز باید توصیه‌ها تاریشه کنی کامل جدی گرفته شود.

وی در بخش دیگری به تجربیات خود در راستای شیوع کرونا در ایتالیا و انگلستان پرداخت و ضرورت تبادل اندوخته‌ها و دانش کشور‌ها را در مقابل کرونا خواستار شد.

وی گفت: مبارزه با کرونا همچنان ادامه دارد و شرایط به وضعیت عادی نرسیده است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی اظهار امیدواری کرد: با رعایت گسترده‌تر بهداشت فردی و عمل به توصیه‌ها این مرحله سخت هم به پایان برسد و از عملکرد مطلوب مردم و مسوولان کشور ایران برای کنترل ویروس کرونا قدردانی کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار