کد خبر: 1004856
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
وب سایتهای آثار تاریخی اصفهان راه اندازیئ می شود
وب سایت و خدمات الکترونیکی موزه گرمابه علیقلی آقا با حضور محمد عیدی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، مهدی مزروعی رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان و رضا روحانی معاون فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و مسئولان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،مدیر موزه گرمابه علیقلی آقا گفت: با توجه به درخواست مخاطبین موزه و به دلیل شیوع ویروس کرونا، این سایت به گونه ای طراحی شده که به عنوان یک کارت ویزیت و معرفی نامه برای موزه عمل می کند و تلاش  شده جذابیت‌هایی داشته باشد تا بازدید کننده ایرانی و خارجی هر بار با رغبت بیشتری از این سایت بازدید کند.

رضا منجمی با اشاره به اهمیت جذابیت طراحی وب سایت اظهار کرد: تور مجازی 360 درجه به صورت رایگان، بلیط الکترونیکی و راهنمای رقومی، بهره مندی از آثار هنری، کلیپ ها و کتاب های مرتبط با موزه از جمله قابلیت های این وب سایت است.

وی افزود:  بلیط الکترونیکی از جمله قابلیت های این وب سایت بوده که قابلیت ارتقا دارد و به بازدید کننده ایرانی و خارجی امکان پیش خرید بلیط را در هر ساعتی می دهد و در آینده قیمت و زمان بندی متفاوتی برای آن در نظر گرفته خواهد شد به گونه ای که مخاطب در روزهای کم بازدید موزه بتواند بلیط را ارزان تر تهیه کند.

مدیر موزه گرمابه علیقلی آقا تصریح کرد: بخش مهم دیگر این وب سایت بارکد خوان آن است که بازدید کننده ها می توانند با استفاده از اسکن بارکدهای بخش های مختلف حمام با تلفن همراهشان، اطلاعات هر قسمت را دریافت کنند.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان نیز پس از رونمایی از وب سایت و خدمات الکترونیکی موزه گرمابه علیقلی آقا گفت: موزه گرمابه علیقلی آقا ناظر بر فعالیت محله قدیمی علیقلی آقا است به همین دلیل امیدواریم این سایت شبکه ارتباطی و مردم شناختی محله علیقلی آقا را در سایر محله ها بازنمایی و فضای میراثی را که با دخل و تصرف به فراموشی سپرده شده، ایجاد کند.

محمد عیدی افزود: این فعالیت باید در موزه هنرهای معاصر اصفهان و عصارخانه شاهی نیز انجام شود تا شبکه های تعالی در ارتباط با موزه ها در سطح جهان گسترش یابد.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه مراسم گفت: ما همیشه در مواجه با مشکلات، حافظه تاریخی کوتاهی داریم و ممکن است این مشکلات و فشارهای ناشی از شیوع کرونا ویروس را فراموش کنیم به همین دلیل به فکر ایجاد زیرساخت ها نیستیم.

مهدی مزروعی ادامه داد: امیدواریم اقدامات توسعه ای مجازی، برای تکمیل این سایت و موارد مشابه دیگر مراکز فرهنگی شهر انجام شود.

گفتنی است؛ حمام علیقلی آقا وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در دوره حاضر تغییر کاربری داده و تبدیل به موزه مردم شناسی شده است. این بنا در منطقه یک، خیابان بیدآبادی، محله علیقلی آقا واقع شده که علاقه مندان جهت بازدید و استفاده از خدمات الکترونیکی وب سایت این مجموعه می توانند به آدرس  aligholiaghamuseum.ir  مراجعه کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار