کد خبر: 1004838
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
یک کارشناس محیط زیست درباره هجوم ملخ‌ها به پایتخت و منشأ آن توضیحاتی ارائه داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدرضا محبوب فر کارشناس محیط زیست با اشاره به هجوم ملخ‌ها به پایتخت اظهار کرد: علت جمعیت زیاد ملخ‌ها در شهر تهران طی چند روز اخیر، هجوم این ملخ‌ها در چند سال گذشته به جنوب و جنوب شرقی استان تهران است.

او افزود: در چند سال گذشته برای مقابله با هجوم ملخ‌ها اقدامی صورت نگرفته است و این موجب شده تا ملخ‌ها در خاک تخم ریزی کنند، در نتیجه امسال شاهد حجم عظیمی از این ملخ‌ها هستیم.

این کارشناس با بیان اینکه پایتخت امسال از آب و هوای مناسب تری برخوردار است، گفت: بارش باران شرایط مناسبی را برای بیرون آمدن تخم‌ها از خاک فراهم کرده است و این ملخ‌ها امروزه بومی شهر تهران هستند و مخاطراتی برای محیط زیست ندارند.

محبوب فر ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی باید این مسئله را بررسی و ارزیابی کند و اگر به این نتیجه برسد که ملخ‌ها ممکن است برای ارضی کشاورزی مضر باشند، برای مقابله با آن‌ها باید برنامه ریزی و اقدام کند.

او با اشاره به اینکه حضور و حمله ملخ‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که میزان بارندگی مناسب باشد، گفت: جمعیت ملخ‌ها امسال نسبت به سال گذشته قابل توجه است و نهاد‌های مربوطه باید نسبت به مبارزه بیولوژیکی با این ملخ‌ها اقدام کنند.

این کارشناس محیط زیست تصریح کرد: اگر با ملخ‌ها مقابله نشود، تعداد تخم ریزی آن‌ها افزایش می‌یابد و در نتیجه سال آینده با جمعیت بیشتری از ملخ‌ها رو به رو خواهیم بود.

محبوب فر با بیان اینکه اوج فعالیت ملخ‌ها در تیرماه است، گفت: برای مبارزه با ملخ‌ها باید در خرداد ماه و اوایل تیرماه اقداماتی صورت گیرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله اللهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
0
0
با سلام و خسته نه باشی ، متاسفانه بنده چون چوپان و تخصصم هم جانور شناسی هست ، مطالعه گفتار این کارشناس ، این سئوالات را برایم ردیف میکند، به ترتیب ملیت کارشناس ،میزان سواد و مکان تحصیل ،و نوع استخدام و اینکه چقدر از این مدل کارشناسها در سطح کشور داریم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار