کد خبر: 1004714
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل:
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: کوچ بهاره عشایر استان اردبیل با رعایت پروتکل های بهداشتی از دهم خرداد ماه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، معرفت آذری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کوچ بهاره عشایر این استان دهم خرداد ماه آغاز و تا هفدهم خرداد ماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: برای تسهیل در روند کوچ بهاره هماهنگی های لازم با تمامی دستگاههای مرتبط از جمله دامپزشکی، منابع طبیعی، شرکت نفت، هلال احمر، راهداری، پلیس و علوم پزشکی برای ارائه خدمات بهتر به عشایر انجام شده است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه تصریح کرد: به علت شیوع ویروس کرونا می خواستیم کوچ عشایر یک ماه نسبت به سال های قبل عقب بیافتد اما شرلیط مرتعی چنین اجازه را نداد و امسال کوچ عشایر نسبت به پارسال در استان حدود پنج روز دیرتر آغاز می شود.

آذری اضافه کرد: 10 هزار ماسک، 15 هزار جفت دستکش، هزار بطری مایع ضدعفونی کننده و هزار بسته آب معدنی 6 تایی 5/1 لیتری تهیه و در زمان کوچ در بین عشایر استان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه عشایر از کوچ به صورت پیاده خودداری کرده و با استفاده از خودرو کوچ کنند، ادامه داد: عشایر همچنین به هنگام کوچ دفترچه عشایر خود را به همراه داشته باشند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل تاکید کرد: عشایر از کوچ شبانه و اتراق در کنار محورهای مواصلاتی و کنار رودخانه ها و مناطق سیل خیز به طور جد خودداری کنند.

آذری خواستار توجه عشایر به زمان تعیین شده کوچ شد و گفت: عشایر زحمتکش به هنگام کوچ در مواجه با هر نوع مشکلات مراتب را به این اداره کل یا ادارات شهرستانهای استان اطلاع دهند.

وی افزود: در این مدت به استناد آئین نامه ساماندهی امور عشایر و با همکاری دستگاههای مرتبط خدماتی مانند تامین آب شرب، سوخت، تامین نهاده های دامی، نظارت بر چرای دام، خدمات فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و درمانی، خدمات دامپزشکی، ایجاد امنیت در مسیرکوچ و محل استقرار عشایر و تسطیح و مرمت راههای عشایری به این قشر ارائه خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل اضافه کرد: برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به عشایر کوچنده چند گروه ثابت و سیار در مسیر کوچ مستقر می شوند تا امسال نیز مانند سنوات قبل کوچی سالم و بدون خسارت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حدود 12 هزار و 800 خانوار عشایر در استان اردبیل هر سال کوچ می کنند، اظهار داشت: از این تعداد هشت هزار و 200 خانوار به مناطقی در داخل استان و حدود چهار هزار خانوار به مناطقی در حوزه استحفاظی استان آذربایجان شرقی کوچ می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر