کد خبر: 1004686
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
خودباوری در ذات متخصصین ایرانی
شرکت پالایش نفت اصفهان فعالیت خود را در زمینه پالایش نفت خام و تولید فرآورده های نفتی و تامين خوراک صنايع پايين دستي (شرکت هاي پتروشيمي اصفهان، پتروشيمي اراک، نفت سپاهان، پالايش نفت جي و صنايع شيميايي ايران) از سال ۱۳۵۸ آغاز نموده و هم اکنون حدود ۲۳ درصد از فرآورده هاي نفتي مورد نياز کشور را توليد مي نمايد.

.به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، اين شرکت در منطقه اي با مساحت كل ۳۴۰ هكتار و دارا بودن فضاي سبز به مساحت5/114 هكتار، در شمال غربي اصفهان واقع شده است. شركت پالايش نفت اصفهان در طي سال ها شاهد پيشرفت هاي بسياري بوده، به طوري كه از سال هاي آغازين دهه ۶۰، ظرفيت پالايش نفت خام اين شركت با افزايش ۸۵ درصدي نسبت به ظرفيت طراحي آن از ۲۰۰ هزار بشكه در روز به بيش از ۳۷۵ هزار بشكه افزايش يافته است.

     این واحد عظیم صنعتی، به منظور تحقق اهداف سازمانی و مدیریتی مندرج در خط مشي شرکت همزمان با اجراي طرح عظيم و راهبردي بهبود فرآيند و بهينه سازي پالايشگاه اصفهان با توجه به اهداف زيست محيطي، افزايش کمي و کيفي محصولات و فرآورده ها و سودآوري شرکت، سيستم هاي مديريت کيفيت، زيست محيطي، ايمني و بهداشت حرفه اي را بر اساس آخرين ويرايش استانداردهايISO/TS-۲۹۰۰۱، ISO-۹۰۰۱، ISO-۱۴۰۰۱، OHSAS-۱۸۰۰۱، HSE-MS مستقر نموده و تحت سيستم مديريت يکپارچه اجراء مي نمايد.

همچنين  در مهرماه سال ۱۳۹۷ موفق به کسب گواهينامه استاندارد مديريت انرژي ISO-۵۰۰۰۱  گرديده است.

     شرکت پالایش نفت اصفهان در سایه  عنایت به منویات مقام معظم رهبری در پیشبرد اقتصاد مقاومتی، عليرغم تحريم هاي ظالمانه استکبار جهاني،  با کمک متخصصان داخلي، پيچيده ترين کاتاليست پالايشي دنيا مربوط به واحدهاي بنزين سازي را (که تا قبل از اين،  توليد آن تنها در انحصار دو شرکت بزرگ آمريكايي و فرانسوي بود) توليد نموده و  از سال ۱۳۹۴  با راه اندازي وبهره برداري كامل  از مجتمع بنزين سازي و توليد متوسط روزانه ۱۲ ميليون ليتر بنزين يورو  ۵ سهم بسزايي در كاهش آلودگي كلانشهر اصفهان و كشور دارد.

 اين شركت همچنين  روزانه حدود ۲ ميليون ليتر گازوئيل يورو ۴و ۵ توليد مي كند  و با بهره برداري از واحد تصفيه گازوئيل  كه در اواخر سال۱۳۹۹ محقق مي شود تمام ۲۲ ميليون ليتر گازوئيل توليدي اين شركت،  يورو ۵ خواهد شد

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار