کد خبر: 1004515
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
نگاه جامعه فوتبال به ستاد ملی مبارزه با کرونا
مثبت اعلام شدن تست کرونای برخی بازیکنان و ارکان تیم‌های باشگاهی در پی صدور مجوز استارت تمرینات یک‌بار دیگر باعث دغدغه و نگرانی جامعه فوتبال برای از سرگیری رقابت‌های لیگ نوزدهم شده و درخواست تعویق یا لغو بازی‌ها و تمرینات را در پی داشته است.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ستاد ملی مبارزه با کرونا که مجوز ورزش‌های گروهی را صادر کرد، سازمان لیگ فوتبال ایران نیز به باشگاه‌ها اجازه داد تمرینات گروهی خود را بعد از ۷۰ روز تعطیلی برای از سرگرفتن رقابت‌های لیگ نوزدهم آغاز کنند. هرچند که براساس پروتکل‌های اعلام شده از سوی سازمان لیگ، باشگاه‌ها موظف به انجام تست‌های کرونا پیش از استارت رسمی تمرینات خود بودند. تست‌هایی که نتایج نگران‌کننده‌ای در پی داشت که باعث نگرانی و دغدغه جامعه فوتبال شده است.

تعلیق در صورت وجود بیش از ۵ مبتلا

اهمیت حفظ سلامت بازیکنان و سایر ارکان تیم‌ها در پی از سرگیری مسابقات لیگ، دستورالعملی را تعریف و ابلاغ کرد که طبق یکی از بند‌های این ابلاغیه، در صورت وجود بیش از پنج نفر با علائم مثبت یا مثبت شدن تست‌های تشخیصی مبنی بر ابتلای فرد به کووید ۱۹، فعالیت تیم مربوط تا زمان بهبود مبتلایان و کسب گواهی سلامت، معلق خواهد شد و فرد مذکور علاوه بر اینکه مجوز همراهی تیم را نخواهد داشت، به مدت ۱۴ روز نیز قرنطینه می‌شود. حال آنکه طی دو، سه روز گذشته و با آغاز دور جدید تمرینات تیم‌ها، اخبار نگران‌کننده‌ای مبنی بر ابتلای برخی از بازیکنان و سایر اعضای تیم‌های لیگ برتری به کووید ۱۹منتشر شده که نگرانی‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

تیم‌های مبتلا به کرونا

سایپا اولین باشگاهی بود که از ابتلای یکی از بازیکنان جوان خود با سابقه دعوت به تیم امید به کرونا خبر داد. بعد از آن خبر ابتلای ۱۰ نفر از گل‌گهری‌های سیرجان به این ویروس منتشر شد. پزشک این تیم کرمانی اگرچه ابتلای بازیکنان این تیم به کرونا را رد نکرد، اما تأکید کرد که اعداد و ارقام اعلام شده درست نیست و از تلاش باشگاه گل‌گهر برای گرفتن تست‌های نهایی خبر داد و گفت که باشگاه در این خصوص با صدور بیانیه‌ای شفاف‌سازی می‌کند. مجید جلالی، سرمربی این تیم هم اگرچه طی انتشار اخباری مبنی بر ابتلای برخی بازیکنان این تیم به کرونا گفت که همه اعضای باشگاه باید تست‌های یکسانی بدهند، اما تأکید کرد که هنوز تصمیمی در خصوص قرنطینه تیم گرفته نشده است. تراکتور‌سازی تبریز هم ابتلای چهار بازیکن خود را به کووید ۱۹ تأیید کرد. باشگاه پرسپولیس نیز ابتلای دو نفر از تدارکاتچی‌های این باشگاه به ویروس کرونا را تأیید کرده است، اما طی بیانیه‌ای تأکید کرد از آنجایی که تست‌ها قبل از آغاز تمرینات گرفته شده، آن‌ها هیچ ارتباطی با اعضای تیم نداشتند و در قرنطینه خانگی بسر می‌برند و سایر اعضای تیم در صحت و سلامت کامل هستند و نتایج تست‌های پزشکی آن‌ها به سازمان لیگ ارسال شده است.

این‌بار سهل‌انگاری به منزله قتل عمد است

نگرانی‌ها، اما بعد از مثبت اعلام شدن تست برخی بازیکنان و سایر ارکان تیم‌های باشگاهی به کرونا به اوج خود رسیده، به طوری که ساکت الهامی، سرمربی تراکتورسازان می‌گوید بعد از مشکوک بودن چهار بازیکن این تیم به ویروس کرونا، سایرین می‌ترسند که به تمرین بیایند. مهدی رحمتی، دروازه‌بان شهرخودرو مشهد نیز با انتشار تصویری از یک خبر که نشان از وضعیت قرمز کرونایی در مشهد دارد، در صفحه اجتماعی خود می‌نویسد: فارغ از همه بحث‌های طرفداری، باید کارشناسی به ادامه برگزاری لیگ پرداخته شود. امروز مشهد در وضعیت قرمز قرار دارد و تست کرونای بیش از ۱۰، ۱۵ نفر از بازیکنان و عوامل تیم‌ها مثبت شده است. مسئولان تصمیم‌گیر؛ برای یک‌بار هم که شده، تصمیم عاقلانه بگیرید که بعداً پشیمان نشوید و خیانت عمد خود را گردن اشخاص دیگر نیندازید. بازی کردن با جان و زندگی افراد شوخی نیست و خیلی راحت و سطحی از آن نگذرید. این‌بار تصمیم در حد انتصاب اشتباه و رأی ناعادلانه نیست، بلکه حفظ سلامت افراد است. خودخواهی نکنید که این‌بار اگر تصمیم غلط بگیرید و بر اثر آن تصمیم خدایی ناکرده جان شخصی به خطر افتاد، قتل عمد است و دستگاه قضایی و مردم باید افراد خاطی را محاکمه کنند.
تصمیمی جدی اتخاذ می‌شود؟

اگرچه همزمان با صدور مجوز تمرینات تیم‌ها اعلام شد که در صورت مهیا نبودن شرایط از برگزاری باقیمانده رقابت‌های لیگ خودداری می‌شود، اما حالا در پی مثبت اعلام شدن تست برخی فوتبالی‌ها، عده‌ای امیدوارند مسئولان برگزاری مسابقات در تصمیم خود برای از سرگیری رقابت‌های لیگ خودداری کنند. در واقع اخبار منتشر شده در خصوص مثبت اعلام شدن تست کرونای برخی بازیکنان و عوامل تیم‌های لیگ برتری باعث ایجاد ترس و استرس تعدادی از نفرات باشگاه‌ها شده و آن‌ها به طور جداگانه از مسئولان ذی‌ربط خواسته‌اند که بازی‌ها لغو شوند یا دوباره به تعویق بیفتند. تصمیمی که قرار است در جلسه امروز ستاد مبارزه با کرونا گرفته شود. ستادی که پیش از این با توجه به اهمیت حفظ سلامت بازیکنان و دیگر ارکان تیم‌ها ۷۰ روز مسابقات و تمرینات را لغو کرد و با بررسی شرایط و صدالبته تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجوز از سرگیری رقابت‌ها و تمرینات را صادر کرد و حالا بعد از مثبت اعلام شدن تست برخی فوتبالی‌ها قرار است امروز یک‌بار دیگر به بررسی شرایط و اوضاع بپردازد و سپس تصمیمی جدید در این راستا بگیرد که مجوز برگزاری تمرینات و بازی‌ها همچنان به قوت خود باقی بماند یا بار دیگر بازیکنان، مربیان و جامعه فوتبال برای قرنطینه به خانه‌های خود هدایت شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار