کد خبر: 1004506
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
مدیر خانه کاریکاتور انقلاب اسلامی از انفعال دستگاه‌های مسئول در پی شهادت کاریکاتوریست ایرانی انتقاد کرد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست درباره انتشار خبر مرگ ناگهانی بهنام بهرامی، هنرمند کاریکاتوریست ایرانی ساکن سوئیس که پیش از این طرح کاریکاتور هولوکاست وی بازتاب جهانی داشت، گفت: بهنام بهرامی از جمله هنرمندانی بود که چندی پیش برای مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست اثر ارسال کرده بود. پس از آن بود که برای ادامه تحصیل به سوئیس رفت!

به گفته وی این هنرمند در شهر ژنو یک نمایشگاه برپا کرد، اما عده‌ای از منافقین رد او را زدند و با شعار‌هایی مانند مرگ بر بسیجی سبب برهم خوردن این نمایشگاه شدند! مدتی بعد پلیس سوئیس، بهنام بهرامی را دستگیر و او را بابت کاریکاتور هولوکاست مواخذه کرد و بابت همین موضوع، وی تذکر جدی گرفت! همان زمان وقتی از اداره پلیس بیرون می‌آید، عده‌ای به او حمله می‌کنند و لپ تاپ و کیف وی را می‌دزدند. بهنام بهرامی پس از این اتفاق، شرایط ناامنی را تجربه کرد و در نهایت آبان ماه سال ۱۳۹۸ شمسی، تصمیم به بازگشت به ایران را می‌گیرد و به خانواده خود نیز این موضوع را اعلام می‌کند، اما در بحبوحه‌ای که اینترنت در ایران قطع بود، تلفن وی نیز خاموش بود و اوایل آذر ماه پلیس سوئیس جسد او را کشف می‌کند. نکته این است که ۱۴ روز پیش، گواهی فوت این هنرمند به دست خانواده وی در ایران رسیده و در گواهی فوت علت مرگ، نامعلوم ذکر شده است که از این منظر اتفاقی مشکوک است و به اعتقاد من این هنرمند به شهادت رسیده است!» «نمایندگان کنسولگری ایران در ژنو اعلام کردند دولت سوئیس از ارائه هرگونه اطلاعات درباره مرگ و مکان وقوع مرگ این هنرمند ایرانی سر باز زده اند و حتی لوازم شخصی ایشان را نیز تحویل نداده‌اند و چرایی این موضوع برای ما نیز مبهم است! کاریکاتوری که از ایشان در نمایشگاه هولوکاست به نمایش درآمد، در رسانه‌های خارجی و به ویژه رسانه‌های صهیونیستی بسیار بازتاب داشت.»

شجاعی‌طباطبایی از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد: تقاضا دارم نسبت به شهادت بهنام بهرامی پیگیر باشند. من به شخصه و به عنوان دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست، پیگیر جدی مرگ ناگهانی این جوان ایرانی خواهم بود. امثال شهید بهنام بهرامی جزو بچه مشهدی‌های مومن و ولایتمداری هستند که با تمام قوا وضعیت هنر را تغییرات جدی دادند و به نوعی هنر انقلاب مرهون و مدیون زحمات این عزیزان است.

وی خاطرنشان کرد: سؤال اصلی ما این است که چرا وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران که باید حافظ منافع اتباع ایرانی باشند در این مورد به خصوص مماشات کرده و بدون پیگیری جدی خبر شهادت این هنرمند متعهد و ولایی را بایکوت کرده‌اند؟

این هنرمند متذکر شد: بنا به فرمایش حضرت آقا دیگر دوران بزن دررو تمام شده، از خون شهید به آسانی نمی‌توان گذاشت و ما فعالانه پیگیر هستیم تا در فضای مجازی این قضیه را ترند کنیم و از مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور بخواهیم تا توضیحات قانع کننده و شفافی در این خصوص ارائه کنند. از سویی دیگر فرهاد عظیما انیمیشن‌ساز انقلابی که او را با نبرد خلیج فارس می‌شناسیم در این باره با درج تصویری از مرحوم بهنام بهرامی در فضای مجازی نوشت: ایشان جاسوس امریکا نیست، فامیل هیچ دولتمردی هم نیست، اختلاسگر هم نیست، پس کیست؟ مشکل همین‌جاست، بله ایشون کی هستند؟ اگر بهنام بهرامی تا به حال چند تا کاریکاتور علیه ایران کشیده بود، کلی معروف شده بود و احتمالاً تا الان جزو مدیران وزارت نفت بود، اما نشد، چون بهنام برخلاف خیلی‌های دیگر هنرش را علیه کشورش به کار نبرد، بلکه قلمش را علیه دروغ‌های ساختگی رژیم صهیونیستی به نام هولوکاست، به کار برد!...

برای بهنام نه زیباکلام و نه تاج‌زاده و نه مولاوردی و هیچ روشنفکر دیگری هشتگ داغ نمی‌کند، چون او مانند کاووس سیدامامی نفوذی نبود و از همه مهم‌تر جاسوس نبود. او در مملکتی به نام سوئیس که ادعای تمدن و فرهیختگی سعی داشت، غریبانه به قتل رسید، فقط به خاطر یک کاریکاتور.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار