کد خبر: 1004489
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه به همتایان لبنانی و دبیرکل حزب لبنان، پنجم خرداد سالروز عقب‌نشینی تحقیرآمیز و خفت‌بار رژیم صهیونیستی از مناطق اشغالی جنوب لبنان را تبریک گفتند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: پنجم خرداد مصادف با ۲۵ می‌سال ۲۰۰۰، رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از ۲۲ سال اشغال، از مناطق جنوب لبنان ناگزیر به یک عقب‌نشینی تحقیرآمیز شد. این عقب‌نشینی به دلیل حملات سخت از سوی محور مقاومت اسلامی لبنان و حزب‌الله صورت گرفت.

ایهود باراک، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی درباره تصمیم به خروج خفت‌بار نظامیان اسرائیل از جنوب لبنان گفت: «ما باید یا فرزندان‌مان را در لبنان دفن کنیم و یا کاری [فرار]که کمترین ضرر را دارد، انتخاب کنیم.» مسئله اساسی برای تل‌آویو این است که پس از یوم النکبه (شکل‌گیری رژیم صهیونیستی) تا ۲۵ می‌۲۰۰۰، این اولین عقب‌نشینی اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی بوده است.

همین خفت و عقب‌نشینی بود که شش سال بعد سردمداران رژیم صهیونیستی را برآن داشت برای رهایی از این تحقیر تاریخی دست به اقدامی تجاوزکارانه بزنند. تابستان سال ۲۰۰۶ رژیم صهیونیستی در ادامه خوی تجاوزگری خود ابتدا به جنوب لبنان و سپس به مناطق دیگر این کشور حمله کرد، ولی نتیجه این حمله دقیقاً مخالف پیش‌بینی اشغالگران و با پیروزی حزب‌الله به پایان رسید؛ پیروزی‌ای که رؤیای «نیل تا فرات» صهیونیست‌های افراطی را برباد داد.

تجاوز همه‌جانبه ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان که از زمین، هوا و دریا در ۲۲ تیر ماه سال ۱۳۸۵ آغاز شد و خسارت‌های فراوانی به مردم لبنان وارد کرد، اما در عین حال با پیروزی حزب‌الله در این جنگ نابرابر، کام مردم لبنان، منطقه و آزادی خواهان سراسر جهان شیرین شد. رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه ۱۵ هزار خانه لبنانی‌ها را به صورت کامل نابود کرد و هزاران مرکز حساس از جمله نیروگاه برق، بنادر و پل‌ها را ویران نمود، اما نتیجه جنگ ۳۳ روزه برای جهانیان غیرباور بود، آن هم شکست سنگین ارتش صهیونیستی که خود را جزو شش ارتش برتر جهان می‌دانست. پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه ثابت کرد که قدرت ادعایی نظامی صهیونیست‌ها پوشالی است و فقط برای تبلیغات سیاسی استفاده می‌شود و ارزش دیگری ندارد.

همانگونه که گفته شد جنگ ۳۳ روزه اولین پیروزی حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی نبود، بلکه این جنبش در سال ۲۰۰۰ نیز بر ارتش این رژیم پیروز شده و موجب خروج نظامیان آن رژیم از جنوب لبنان شده بود، اما پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه بسیار کارسازتر و قابل توجه‌تر بود. هرچند شکست ارتش صهیونیستی از حزب‌الله در سال ۲۰۰۰ که از سال ۱۹۸۲ وارد لبنان شد، نقطه عطفی نه تنها در عرصه پیروزی جنبش‌های مقاومت ضدصهیونیستی علیه این رژیم بود، بلکه اولین پیروزی جهان اسلام و عرب علیه این رژیم غاصب به شمار می‌رود، چرا که تا پیش از این ارتش‌های عربی چندین بار از رژیم صهیونیستی شکست خورده بودند.

دو شکست ارتش رژیم صهیونیستی از حزب‌الله لبنان در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ به کابوس وحشتناکی برای سران و نظامیان این رژیم تبدیل شده، کابوسی که لحظه‌ای دست از سر مقامات صهیونیست برنمی دارد؛ به طوری که جهش قدرت نظامی و نرم حزب‌الله در سال‌های اخیر نیز بر این کابوس افزوده و موجب گردیده که مقاومت فلسطین نیز با پیروی از این جنبش پیروزی‌های چشمگیری در سال‌های اخیر در نبرد علیه صهیونیست‌ها به دست بیاورد.

روحانی و لاریجانی تبریک گفتند

رئیس جمهور در پیامی به رئیس جمهور لبنان، فرا رسیدن عید مقاومت؛ سالروز پیروزی بزرگ و غرورآفرین مردم لبنان بر اشغالگران صهیونیست را به وی، دولت و مردم این کشور صمیمانه تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام دکتر روحانی به میشل عون رئیس جمهوری لبنان آمده است: این پیروزی تاریخی که با ایستادگی و مقاومت مردان و زنان لبنانی تحقق پیدا کرد، مدال افتخاری است که بر سینه همه مردم لبنان می‌درخشد و نشان داد که مبارزه با زورگویی، تجاوز و اشغالگری، نتیجه‌اش پیروزی و تحقق وعده الهی است. وی اضافه کرد: بدون شک همدلی و انسجام مردم لبنان در سایه دولت، ارتش و مقاومت، عامل اساسی در استمرار دستاورد‌های لبنان در مبارزه با دشمن صهیونیستی و تکفیری و غلبه بر توطئه‌های دشمنان بوده است که در دوره جنابعالی به خوبی متجلی شد. اطمینان دارم مردم لبنان، این انتخاب راهبردی خود را هرگز فراموش نخواهند کرد. روحانی گفت: از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن‌جناب و عزت و سربلندی مردم غیور لبنان را مسئلت دارم.

علی لاریجانی، رئیس دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم با صدور پیامی، آزادی سرزمین‌های اشغالی جنوب لبنان را به سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله تبریک گفت. در پیام علی لاریجانی با گرامیداشت آزادی سرزمین‌های اشغالی جنوب لبنان خطاب به سیدحسن نصرالله، آمده است: خرسندم سالگرد آزادی سرزمین‌های اشغالی جنوب لبنان را به جنابعالی و رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان صمیمانه تبریک گویم. ۲۰ سال قبل در ۲۵ می‌سال ۲۰۰۰ رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان حماسه‌ای آفریدند که با گذشت سال‌ها هنوز رهبران رژیم اشغالگر قدس از یادآوری آن وحشت داشته که معادلات نظامی- سیاسی حاکم بر منطقه را دگرگون نمود. این واقعه نقطه درخشانی در تاریخ مبارزات مقاومت اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی بوده که پیامد‌های بزرگ و شکوهمندی در منطقه در پی داشت. در پیام تبریک لاریجانی به نبیه بری، رئیس مجلس نمایندگان لبنان هم آمده است: بی تردید این رویداد بزرگ برگ زرینی در تاریخ مبارزات مردم منطقه در مقابل رژیم اشغالگر قدس به شمار می‌رود که تابوی شکست‌ناپذیری این رژیم را در هم شکست و پوشالی بودن آن را بر همگان آشکار ساخت.

در ادامه این پیام تصریح شده است: این واقعه که سرآغاز تحولات مهمی در منطقه بوده است، با نصرت الهی به پیروزی کامل مقاومت اسلامی علیه رژیم اشغالگر قدس و آزادی تمامی سرزمین‌های اشغالی منتهی خواهد شد.

اسرائیل درحال فرو ریختن است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در گفتگو با خبرنگار اذاعه النور، سالگرد آزادسازی جنوب لبنان را به همه نیرو‌های مقاومت، به دولتمردان لبنان و سیاسیون آزادیخواه لبنان، خواهران و برادران لبنانی تبریک گفت.

محسن رضایی در پاسخ به این سؤال که ۲۰ سال از آزادسازی جنوب لبنان می‌گذرد، چه پیامی به این مناسبت به رزمندگان مقاومت اسلامی دارید، گفت: این روز در حقیقت در جهان عرب و در جهان اسلام، تاریخ‌ساز بود. زیرا لبنان اولین کشوری شد که توانست با بازو و اراده خودش، اسرائیل را شکست بدهد و به عنوان اولین کشور عربی موفق و پیروز در مقابل اسرائیل خودش را در تاریخ ثبت کرد. وی افزود: در حقیقت بر این روز می‌توان نام روز بازگشت به خود و روز اعتماد به نفس، روز قیام ملی را نهاد. وی گفت: پیام من به عنوان یک برادر و همرزم نیرو‌های مقاومت، چه در سرزمین فلسطین و چه در سرزمین‌های لبنان، عراق و سوریه این است که اسرائیل روز به روز کوچک‌تر و در آینده هم ضعیف‌تر می‌شود.

رضایی افزود: طولانی شدن پیروزی نهایی و محو کامل اسرائیل نباید موجب ضعف در مقاومت ملت اسلام و یا سستی در کار بشود و پیروزی بزرگی در انتظار همه نیرو‌های مقاومت است. وی گفت: شکست و محو اسرائیل، آن‌چنان حادثه بزرگ تاریخی در تمام عالم است که ما به خاطر آن پیروزی عظیم، بایستی این طولانی شدن مبارزه را به جان بخریم. صبر و تحمل‌مان را داشته باشیم و به مبارزات‌مان شدت ببخشیم.

محسن رضایی اضافه کرد: درمیان ملت‌های عربی و اسلامی تبلیغ می‌کنند که اسرائیل محو نمی‌شود ومقاومت فایده ندارد. ما می‌گوییم اسرائیل درحال آب شدن وفرو ریختن است ومحو آن یک رویداد بزرگ بین‌المللی است که اتفاق خواهد افتاد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار