کد خبر: 1004413
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
از 12خردادماه سال جاری؛
مرزهای ریلی و جاده‌ای بین سه کشور ایران، ترکمنستان و ازبکستان که به خاطر شیوع کرونا بسته شده است ۱۲ خرداد ماه جاری بازگشایی خواهد شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان درجمع خبرنگاران گفت: رایزنی‌های مستمر دیپلماتیک و سیاسی بطور برای بازگشایی مرزها با هدف از سرگیری صادرات، ترانزیت و تبادل کالا با ترکمنستان و دیگر کشورهای منطقه در حال انجام است.
غلامعباس ارباب خالص افزود: این مذاکرات در حوزه مبادی مرزی مشترک با کشور ترکمنستان از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه ایران به ویژه طی چند هفته اخیر با کشورهای ترکمنستان و ازبکستان انجام شده است.
وی اظهارکرد:در این راستا روز گذشته نیز نشست سه جانبه روسای راه آهن دولتی سه کشور یاد شده به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: این نشست در چارچوب مذاکرات هفته قبل وزرای راه و شهرسازی سه کشور پیرامون همکاری‌های ترانزیت و بازگشایی مرزهای اینچه برون، سرخس و لطف آباد انجام شد.
وی افزود: در نشست روسای راه آهن ایران، ترکمنستان و ازبکستان مقرر شد معابر ریلی این کشورها تا اول ژوئن برابر با ۱۲ خرداد ماه با نصب تونل‌های ضد عفونی در دو طرف مرزها و با رعایت  استانداردهای مشابه و همسان با یکدیگر، بازگشایی شود.
ارباب خالص ادامه داد: برای رفع محدودیت‌های مرزی و تداوم جریان تجارت و ترانزیت و تبادل کالا طی ۲ هفته گذشته، مذاکرات تلفنی بین روسای جمهوری ایران و ترکمنستان، وزرای امور خارجه ۲ کشور و سایر مسوولان مربوطه نیز انجام شد.
وی گفت: در پی پنج دور مذاکرات تلفنی و ویدئو کنفرانسی دو جانبه با ترکمنستان و ۲ دور مذاکرات رسمی سه جانبه بین ایران و ترکمنستان و ازبکستان، یکم ژوئن برابر با ۱۲ خرداد ماه  شاهد بازگشایی مرزهای ترانزیت ریلی و جاده‌ای این کشورها خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار